Monday, October 31, 2011

92 הרוגים סוריה ביומיים; 80 הרוגים בדרום-סודאן; 21 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 19 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 6 הרוגים נוספים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית הנמצאים בלבנון ובטורקיה מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 92 בני-אדם – 45 אזרחים ו-47 אנשי כוחות-הביטחון בהתקפות שערכו חוליות חמושות ועריקים והצבא הפועלים לצד כוחות האופוזיציה ובפעולות של הצבא הסורי נגד מפגינים. כמו כן נודע כי אחד מהתוקפים נהרג במהלך הפעולה נגד שיירות הצבא הנאמנים לנשיא אסד. במהלך היממה האחרונה נמסרו על עימותים נוספים בין כוחות-הביטחון של סוריה הנאמנים לבשאר אל-אסד לבין עריקים וחוליות חמושות הפועלות לצד האופוזיציה הסורית הפועלת מטורקיה ומלבנון. מקורות נוספים ציינים כי לאחרונה ישנה חדירה של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה המגיעים מעיראק לסוריה דרך הגבול המשותף כדי לתמוך בתנועת האחים המוסלמים הסורית. מקורות באופוזיציה הסורית הנמצאים בטורקיה מסרו כי עד כה ערקו אלפי חיילים סורים על נשקיהם. נציגי הליגה הערבית נפגשו ב-30 באוקטובר 2011 עם שר-חוץ הסורי, ואליד אל-מועלם, בעיר דוחא שבקטאר, במטרה להשפיע על המשטר העלווי להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה ואת פעילותם האלימה של כוחות-הביטחון כלפי האזרחים. מקור מדיני סיני מסר לנשיא אסד איגרת ובו דרישה מפורשת מהצמרת הסינית לערוך רפורמות פוליטיות בסוריה בעקבות ההתקוממות העממית שפרצה ב-15 במרס 2011. כמו כן נמסר שהדרישה הסינית הייתה להפסיק את האלימות באופן מיידי. הנשיא סורי, אסד, מסר לטלוויזיה הרוסית בשפה הערבית כי הוא מסתמך על התמיכה הרוסית במשטרו. ברחבי העולם ממשיכות ההפגנות של סורים נגד המשטר העלווי. מקורות רשמיים בסוריה חוזרים ואומרים כי אם המערב יתערב בסוריה, המשטר "יצית את המזרח התיכון". הטלוויזיה הסורית הקרינה כתבה על הפגנות תמיכה באסד של דרוזים ממחוז סווידא. מקור תקשורתי בקהיר מסר על עימותים אלימים שפרצו בין תומכי המשטר למתנגדיו במהלך הפגנות שנערכו ליד השגרירות הסורית בקהיר. כמו כן נערכו הפגנות של תומכי המשטר ומתנגדיו בעיר ביירות שבלבנון. הפגנה של תומכי המשטר ומתנגדיו נערכה גם בלונדון ליד השגירות הסורית. מזכ"ל האו"ם שוב גינה את מסע הרצח של המשטר נגד המפגינים המוחים נגד משפחת אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במערב המדינה. כמו כן נועד על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בגראם.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם באירועי טרור אתני שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בעיר קראצ'י ובאזורים נוספים.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (4 מהם שוטרים) בפיגוע שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסור ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקור אחר טען כי את ההתקפה ערכו מטוסי-קרב של ממשלת סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 80 בני-אדם בהתקפות של פעילי טרור ומורדים מקומיים הפועלים בדרום סודאן. חלק מהארגונים הללו פועלים בהשראה של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
ישראל – עזה – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיה חבר בחוליה לשיגור טילים לעבר ישראל. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הג'יהאד האסלאמי בחיסול-ממוקד ישראלי שנערך נגד חולייה של פעילי טרור שירו את טיל הגראד לעבר ישראל לפני ימים אחדים. בין ההרוגים היה פעילי טרור בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. בתגובה לחיסול, פעילי טרור מוסלמים בעזה ירו רקטות לעבר ישראל וכתוצאה מהירי נהרג אזרח ישראלי - עמי משה, בן 59, אב לארבעה, תושב אשקלון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, October 30, 2011

16 הרוגים נוספים בסוריה; 15 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בדרום-סודאן; 9 טרוריסטים נהרגו בעזה; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים נוספים באפגניסטן; 3 הרוגים בטורקיה בפיגוע התאבדות; הרוג בקווקז; 51 חיילים מבורונדי נהרגו בסומליה; ישראלי נהרג מפגיעת טיל בדרום-ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מחוץ לסוריה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. על-פ הערכתנו נהרגו ביומיים האחרונים יותר מ-50 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון ובעימותים אלימים שפרצו עם חוליות חמושות של עריקים מהצבא הסורי. מקורות נוספים במזרח סוריה מסרו על הקמתו של ארגון צבאי חמוש שמטרתו העיקרית היא להילחם בכוחות הצבא הנאמנים לבשאר אל-אסד. ארגון הגג של ארגוני האופוזיציה הנמצא בטורקיה והזוכה ליחס אוהד מצד השלטונות הטורקיים, החל להתארגן לקראת שליחת חוליות של חיילים לשעבר על-מנת לתמוך בלחימה אפקטיבית נגד הכוחות הנאמנים למשטר העלווי. בשל המצב הביטחוני הקשה השורר באזורים אחדים ברחבי סוריה, הוחלט כי חיילים סורים ינועו בשיירות בלבד עם חיפוי של כוחות משוריינים. דרכים אחדות המובילות לערים הגדולות נהפכו למסוכנות ביותר עבור אנשי צבא. מאז החלה ההתקוממות נגד בשאר אל-אסד ב-15 במרס 2011, נהרגו יותר מ-1,150 חיילים ושוטרים שפעלו למען המשטר. מקורות שונים בסוריה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הפגזות של העיר חומס בידי הצבא הסורי הפועל נגד מתנגדי המשטר העלווי.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן ובנאט"ו מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 13 חיילי נאט"ו – כולם אמריקאים – בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קאבול. כמו כן נסמר מפי דובר נאט"ו על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו במזרח אפגניסטן מירי של פעיל טרור מוסלמי מארגון הטליבאן שלבש מדים של הצבא האפגני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור צבאי מסר כי הארבעה נהרגו באירוע שבו נהרגו 13 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות על בסיס אתני בעיר קראצ'י. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בעיר קראצ'י מאות בני-אדם בעימותים אלימים בעידודם של פעילי טרור מארגון הטליבאן המבקשים להגביר את המתח העדתי והפוליטי בעיר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. עוד עשרות אזרחים, חיילים ושוטרים נפצעו בפיגועים הללו. מקור צבאי מוסמך מסר כי בפיגוע הכפול שהתבצע בעיר בגדאד לפני ימים אחדים נהרגו 32 בני-אדם.
--
בורונדי – סומליה – אל-שבאב: מקורות צבאיים רשמיים בבורונדי אישרו ב-29 באוקטובר 2011 כי במהלך השבוע האחרון נהרגו 51 חיילים מבורונדי בקרבות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". חילי בורונדי פעולים בסומליה במסגרת הסיוע המוגש לממשלת סומליה מטעם "האיחוד האפריקאי". מקור צבאי בסומליה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על מוסדות ממשלתיים וצבאיים בעיר מוגדישו. לא נסמר על נפגעים מדויקים בשל האירוע. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי בקניה כי הצבא הקנייתי יישאר בתחומי סומליה עד להחזרת השקט בגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם – מהם 9 חיילים – התקפה של מורדים על מתקן נפט. מאז תחילת שנת 2011, נהרגו בדרום-סודאן לפחות 3,000 בני-אדם בעימותים ובפיגועי טרור של בדלנים ושל קבוצות טרור הנתמכות בידי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר בצפון-סודאן.
--
ישראל – עזה – טרור: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הג'יהאד האסלאמי בחיסול-ממוקד ישראלי שנערך נגד חולייה של פעילי טרור שירו את טיל הגראד לעבר ישראל לפני ימים אחדים. בין ההרוגים היה פעילי טרור בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. בתגובה לחיסול, פעילי טרור מוסלמים בעזה ירו רקטות לעבר ישראל וכתוצאה מהירי נהרג אזרח ישראלי – עמי משה, בן 59, אב לארבעה, תושב אשקלון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם – מחבלת מתאבדת ו-2 אזרחים נוספים – בפעולת תגמול של המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. הפיגוע התבצע ליד מטה המפלגה של ארדואן בעיר השוכנת במזרח טורקיה. מאז שנת 1984 נהרגו בטורקיה יותר מ-45,000 בני-אדם בעימותים אלימים בין טורקים לכורדים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתו של מוסלמי מתון בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים צפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, October 29, 2011

36 הרוגים בסוריה; 31 הרוגים באפגניסטן; 11 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 9 הרוגים בגבול קניה-סומליה; 2 שוטרים נהרגו בטורקיה; 2 הרוגים נוספים בפקיסטן; 2 הרוגים בחבל דארפור; מתורגמן נהרג באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; קצין משטרה בכיר נהרג בתימן; שוטר נהרג בצפון-הקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 36 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון נגד מפגינים שיצאו למחות נגד משטרו העלווי של בשאר אל-אסד. מרבית ההרוגים היו בעיר אל-חמה במהלך הפגנת מחאה גדולה נגד המשטר. מקורות תקשורתיים שונים בעולם-הערבי מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו הפגנות גדולות מאוד נגד המשטר. כמו כן נערכה הפגנת תמיכה באסד בעיר לטקיה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי במלך היום הצבא הסורי הפעיל מטוסי קרב ומסוקים במקומות שונים בסוריה. קרבות היו בדרעא, בחלב, בחומס ובמחוז אידליב. אנשי אופוזיציה רבים קראו לכוחות נאט"ו להתערב בנעשה בסוריה ולעמוד לצד כוחות האופוזיציה הפועלים נגד בשאר אל-אסד. ההפגנות של היממה האחרונה היו הגדולות ביותר בשבועות האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתו של מתורגמן אפגני שנהרג בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים בנאט"ו על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-בחלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. מקורות נוספים מסרו כי בעקבות החיסול נהרגו 2 פעילי טרור בכירים בארגון אל-קאעידה. מקור לא רשמי מסר כי ביומיים האחרונים נהרגו 50 בני-אדם בסדרה של חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים פקיסטנים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתו של קצין משטרה בכיר בפיגוע של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. מקור נוסף מסר כי הקצין היה מפקד היחידה ללוחמה-בטרור שהייתה אחראית על כל דרום תימן.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב במהלך התקפה צבאית של ממשלת קניה באזור הגבול עם סומליה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה מהגבול המשותף עם סומליה.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של בדלנים מקומיים הפועלים בחבל דארפור. מקור בחרטום מסר כי ההרוגים נפגעו בשל מאבק בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בחבל דארפור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים טורקיים בהתקפה של חברי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, October 28, 2011

25 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 21 הרוגים בעיראק; 16 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 10 הרוגים בתימן; 6 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בתימן; 5 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי נערך בפקיסטן; 4 הרוגים בקניה; 3 הרוגים באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של צלפים סורים מאנשי כוחות-הביטחון הפועלים למען משטרו של בשאר אל-אסד. בתוך כך נמסר על התקפות רבות הנערכות בידי קבוצות חמושות על שיירות של הצבא הסורי הנעות בין חאלב לחומס. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי הדרכים בין שתי הערים הללו נחשבות כיום למסוכנות ביותר בסוריה לאור פעילותם של החוליות החמושות הפועלות נגד המשטר. עוד נמסר כי מחוז אידליב גם הוא נשלט על-ידי קבוצות חמושות ועריקים סורים הפועלים נגד אנשי הצבא הנאמנים למשטרו של בשאר אל-אסד. על-פי הערכות אחדות נהרגו עשרות מאנשי כוחות-הביטחון בימים האחרונים מירי של חמושים ועריקים סורים הפועלים נגד המשטר. מקור מחוץ לסוריה מסר כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 26 בני-אדם בעימותים בין כוחות-הביטחון לאנשי האופוזיציה הפועלים נגד המשטר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור בכירים בארגון הטליבאן החיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ב-3 אירועי טרור שהתרחשו באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. במהלך היממה האחרונה נערכו פיגועים רבים שגרמו לפצועים רבים מאוד, אולם לא נמסר על הרוגים נוספים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 באוקטובר 2011 נהרגו 18 בני-אדם בפיגוע כפול שהתבצע בעיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן מקורות רשמיים עיראק מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בסדרת הפיגועים שהתבצעה יום קודם לכן ברחבי עיראק.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים מחוץ לתימן מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. מקור תימני ציין כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו לפחות 20 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה מהגבול המשותף עם סומליה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, October 27, 2011

15 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בצפון הקווקז; מל"ט אמריקאי התרסק בסומליה; טיל גראד נורה לעבר העיר אשדוד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם – כולל 9 חיילים – שנפגעו בתקריות אלימות שפרצו פעם נוספת בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים ועריקים הפועלים נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הפגנת תמיכה בסד שאורגנה בידי השלטונות ב-26 באוקטובר 2011. משלחת של "הליגה הערבית" הגיעה לדמשק ב-26 באוקטובר 2011 כדי לדון עם הנשיא הסורי על המצב הנוכחי בסוריה לאור המהומות והתקוממות הקשה נגד משטרו. נציגי הליגה הערבית האיצו באסד לפתוח בדיאלוג עם גורמי האופוזיציה בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה גדול שהופעל ליד בסיס צבאי של נאט"ו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור צבאי נוסף מסר כי שעות אחדות לפני כן נהרגו 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז קונאר בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפעלים בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של שופט מקומי מירי של מתנקשים הפועלים בחובל קשמיר הפקיסטני.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר מוסול ובפיגוע נוסף שהיה בעיר בגדאד. בין ההרוגים היה ראש-עיריית איסקנדיריה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו באזור העיר צנעא נגד פעילים המתנגדים לנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על התרסקותו של מל"ט אמריקאי שפעל נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בסומליה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים רוסים בצפון-הקווקז. מקור נוסף מסרו כי כנראה החיילים נפגעו בידי בדלנים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאים בישראל מרו ב-26 באוקטובר 2011 על ירי של טיל גראד לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק. חיל-האוויר הפציץ 4 מטרות טרור בעזה בתגובה לירי לעבר ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, October 26, 2011

100 הרוגים בלוב; 29 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 15 כורדים נוספים נהרגו בידי חיילי טורקיה; 7 מאנשי כוחות-הביטחון נהרגו בסוריה; 5 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בתאילנד; הרוג בקניה בפעולת טרור אסלאמית; הצבא הפיליפיני עורך מבצע צבאי נגד פעילי טרור מוסלמים בדרום המדינה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 מאנשי כוחות-הביטחון הפועלים לצדו של בשאר אל-אסד מירי של חמושים או עריקים שהתאגדו עם האופוזיציה כדי להילחם במשטר אסד. מקורות באו"ם מסרו ב-25 באוקטובר 2011 כי להערכתם נהרגו יותר מ-3,000 בני-אדם מאז שההתקוממות החלה ב-15 במרס 2011. שר-החוץ הסורי מסר לאחרונה על הריגתם של 1,100 אנשי כוחות-הביטחון מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר. דוברים רשמיים בסוריה טורחים לציין ש"טרוריסטים זרים" אחראים לעימותים האלימים במדינה הסורית. ארה"ב הביעה את דאגתה לנוכח חדירתם של חיילים סורים לתוך השטח הלבנוני במטרה לפגוע במתנגדים סורים הפועלים נגד המשטר או בפליטים סורים שמצאו מקלט בלבנון. מקורות שונים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו כי מאז שהחלו המהומות בסוריה נעצרו כ-30,000 בני-אדם בידי שירותי-הביטחון של סוריה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 100 בני-אדם בעיר סירט מפיצוץ של מכלית-דלק. מקורות לא רשמיים מסרו כי הפיצוץ כנראה נגרם בתקלה כלשהי. מקור אחר מסר שהפיצוץ נגרם בכוונה בידי גורמים עוינים. מקורות נוספים מסרו כי באירוע נהרגו 50 בני-אדם.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בעיר בעקובה מפיצוץ של מטען-חבלה שכנראה הופעל בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד אנשי אופוזיציה הפועלים נגד הנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
קניה – טרור אסלאמי – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בקניה. ארגון "אל-שבאב" הזהיר את קניה שאנשי הארגון יבצעו פיגועים התוך קניה לאור מעורבותה במלחמה נגד פעילי הארגון הפועלים בסומליה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 29 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בעימותים אלימים ופעולות טרור של מוסלמים נגד נוצרים שהתבצעו במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: הרמטכ"ל הטורקי מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 15 פעילי המחתרת הכורדית בידי חיילים טורקים הפועלים באזור צפון-עיראק. הרמטכ"ל הטורקי הוסיף כי להערכתו נהרגו כ-270 פעילי המחתרת הכורדית מאז חודש אוגוסט 2011.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים ועל פציעתם של 34 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



Tuesday, October 25, 2011

200 הרוגים באפגניסטן; 53 גופות התגלו בעיר סירט שבלוב; 37 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 22 הרוגים בסוריה ביומיים; 7 הרוגים בתאילנד; 7 הרוגים בתימן; 5 שוטרים נהרגו בעיראק; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בטורקיה; 100 חברי המחתרת הכורדית נהרגו במבצע צבאי טורקי; טורקיה הפסיקה את המבצע הצבאי נגד הכורדים בעקבות רעידת האדמה במזרח המדינה; המפלגה אסלאמית ניצחה בטוניסיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות בעיר חומס נגד משטרו העלווי של בשאר אל-אסד. מקור מוסמך ברוסיה מסר כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 18 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים במרכז סוריה. מקורות מדיניים במדינות ערביות אחדות טענו ב-24 באוקטובר 2011 כי לאף אחד ממנהיגי המזרח-התיכון אין מושג מה לעשות לנוכח המצב בסוריה. מקורו מדיני בארה"ב מסר ב-24 באוקטובר 2011 כי השגריר האמריקאי בדמשק עזב את סוריה מחשש לחייו בעקבות איומים שנשלחו לעברו לאור מעורבותו העקיפה באירועים אחדים שארגנה האופוזיציה הסורית.
--
לוב - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על מציאתן של 53 גופות בעיר סירט של לוחמים שפעלו לצדו של מועמר קדאפי. הלוחמים כנראה חוסלו בידי חיילי הממשלה הזמנית של האופוזיציה הלובית שחיסלה את קדאפי. אחדים מההרוגים נורו כאשר ידיהם היו קשורות.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם ותפיסתם של 200 פעילי טרור מוסלמים מ"רשת חאקאני" הקשורים לארגון אל-קאעידה בשתי פעולות גדולות שנערכו באפגניסטן בידי כוחות נאט"ו בשיתוף עם הצבא האפגני. כמו כן נמסר על עוד 6 הרוגים בשתי תקריות טרור שהיו באפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 חיילים טורקים במבצע הצבאי הטורקי הנערך נגד חברי המחתרת הכורדית הפועלת מצפון-עיראק. כמו כן נמסר מפי מקורות שונים בטורקיה ובעיראק כי במהלך במבצע הצבאי הטורקי נהרגו לפחות 100 חברי המחתרת הכורדית. מקור צבאי טורקי מסר ב-24 באוקטובר 2011 בשעות הערב כי בעקבות רעידת האדמה שהתרחשה במזרח טורקיה, הצבא הטורקי מספיק את המבצע הצבאי נגד החברי המחתרת הכורדית הפועלת באזור הגבול בין עיראק לטורקיה.
--
תימן – טרור אסלאמי – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים ו-3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות שהתרחשה באזור העיר עדן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים מירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-24 באוקטובר 2011 כי תימן עומדת בפני אסון הומניטרי בדומה למה שמתרחש בסומליה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 36 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור הגבול בין סומליה לקניה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הריגתו של פעיל בכיר בארגון אל-שבאב באזור העיר מוגדישו.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
טוניסיה – בחירות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-24 באוקטובר 2011 כי מסתמן שהמפלגה האסלאמית זכה לרוב של כ-40 אחוזים בבחירות שנערכו ב-22 באוקטובר 2011. על-פי הערכות אחדות, המפלגה האסלאמית זכתה לרוב ב-24 מחוזות מתוך 27. הפרלמנט הטוניסאי יורכב מ-217 חברים. שיעור ההצבעה בבחירות הגיע ל-90 אחוזים מ-4.1 מיליון מצביעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, October 24, 2011

10 הרוגים באפגניסטן; 9 בני-אדם נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 8 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בסוריה; 2 הרוגים בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג בתימן; עיתונאי נרצח בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על עימותים אלימים ביותר שפרצו בעקבות הלוויותיהם של 2 מההרוגים שנפגעו יום קדום לכן. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. הנשיא אסד החליף מושלים אחדים בעקבות המהומות הקשות שפרצו באזורים אחדים ברחבי סוריה. המושלים של מחוז אידליב ומחוז דמשק הוחלפו ב-23 באוקטובר 2011 על-פי החלטה נשיאותית.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות משטרתיים באפגניסטן מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של שוטרים אפגנים באזור מחוז קאבול. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הארט.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בשני אירועי טרור שהתרחשו באזור בלוצ'יסטן בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של מורה ובתו מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז תיקרית.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתו של אדם אחד בעימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם חיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה. מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו כי החיסול נערך כנראה לאור הריגתם של 16 חיילים מ"האיחוד האפריקאי" בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ומודיעיניים בסומליה מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם בחיסול-ממוקד נוסף שנערך על-ידי האמריקאים הפועלים במערב סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מאז תחילת חודש אוקטובר 2011, ארה"ב החלה לפעול באגרסיביות רבה יותר נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרחבי סומליה. בחודש אוקטובר 2011 נהרגו לפחות 200 פעילי טרור מוסלמים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שהתבצעו בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתו של עיתונאי מירי של פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות על רקע מערכת הבחירות המתקיימת במקומות אחדים ברחבי ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם – 2 חיילים ו-6 אזרחים – מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, October 23, 2011

45 הרוגים בדרום-סודאן; 32 כורדים נהרגו במבצע צבאי טורקי; 24 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 11 הרוגים חיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 11 הרוגים בסוריה; 3 הרוגים בפקיסטן; אישה נהרגה בעיראק; הטרוריסט עלי סידי טייב חוסל במאוריטניה; טרוריסט מוסלמי נפצע בעזה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה ומחוצה לה מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם מירי של חמושים שפעלו נגד כוחות-הביטחון של סוריה הפעולים במרכז המדינה. ככול הידוע ישנן הרוגים אחדים השייכים לכוחות-הביטחון הפועלים למען המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הפגנות רבות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה שבהן המפגינים הביעו תקווה שגורלו של אסד יהיה כגורלו של קדאפי. במקומות אחדים ברחבי סוריה נתלו שלטים בסגנון "אסד אתה הבא בתור".
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 24 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות מבצע צבאי משותף של כוחות נאט"ו והצבא האפגני שנערך במחוז קדנהאר. מקור בכיר בצבא האפגני מסר גם על תפיסתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות המבצע הצבאי שנערך במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם באזור הגבול עם אפגניסטן בהתקפה גדולה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על חברי מיליציה מקומית פרו-ממשלתית הפועלת למען הממשלה הפקיסטנית.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתה של אישה ועל פציעתם של 3 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר מוסול.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה. מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו כי החיסול נערך כנראה לאור הריגתם של 16 חיילים מ"האיחוד האפריקאי" בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 45 בני-אדם בהתקפות הדדיות של שתי מיליציות אתניות הפעולות באזור מחוז אביי ובחבל קורדופן. על-פי הערכות אחדות המליציות הללו פעולות בהשראה של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
מאוריטניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במאוריטניה מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על חיסולו של טרוריסט אסלאמי בכיר בארגון אל-קאעידה שהיה אחראי לפעילות הארגון באזור צפון-אפריקה. עלי סידי טייב שחוסל היה אחראי על ההתקפה שנערכה על השגרירות הישראלית במאוריטניה ב-2008.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בטורקיה מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 32 חברי המחתרת הכורדית במבצע צבאי נרחב שנערך נגד פעילי הארגון הפועלים באזור הגבול המשותף בין טורקיה לעיראק. המבצע נערך בעקבות הריגתם של 24 חיילים טורקים בהתקפה של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. במשך יומיים הצבא הטורקי הרג 49 כורדים במבצע הצבאי נגד פעילי המחתרת.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות ערביים ברצועת-עזה מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על פציעתו של טרוריסט מוסלמי, חבר ועדות ההתנגדות, מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן במכוניתו. מקורות טרוריסטיים בעזה האשימו את ישראל במעזה.
--
תימן – טרור – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתנגשויות בין כוחות-הביטחון של תימן לבין עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה הופעלת נגד עלי עבדאללה סאלח.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, October 22, 2011

50 הרוגים באפגניסטן; 30 הרוגים בפקיסטן; 24 הרוגים בסוריה; 15 פעילי טרור נהרגו במאוריטניה; 10 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בעיראק; 2 חיילים נוספים נהרגו בפיליפינים; טורקיה מנהלת מלחמת חורמה נגד המחתרת הכורדית;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 24 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים בסוריה שיצאו לחגוג את הריגתו של מועמר קדאפי לאחר תפילות יום השישי. בהפגנת ענק שנערכה בעיר חומס נהרגו לפחות 10 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים אלימים בין מפגינים לאנשי כוחות-הביטחון ולאנשי כוחות "השביחה" המסייעים באכזריות למשטר העלווי של אסד באמצעות רצח, הרג ואונס של נשים ברחבי סוריה. ברחבי סוריה נתלו כרזות חדשות המציינות את גורלו העתידי של אסד שיהיה דומה לגורלו של קדאפי. חשוב לציין שמפגינים בירדן ובתימן הביעו סיפוק מגורלו של קדאפי וטענו כי גורל מנהיגיהם יהיה דומה גם בירדן ובתימן. דוברים רשמיים בסוריה האשימו פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהגיעו מעיראק כדי לסייע לכוחות האופוזיציה לבצע "פיגועים" נגד כוחות-הביטחון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של לפחות 50 פעילי טרור מוסלמים התקפה אווירית מסיבית שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים באפגניסטן אישרו כי נהרגו עשרות פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית שנערכה בדרום המדינה. דובר צבאי באפגניסטן מסר כי "מספר עצום" של פעילי טרור נהרגו בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 30 בני-אדם – 3 חיילים ו-27 פעילי טרור מוסלמים – בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך נגד ארגון הטליבאן הפועל באזור הגבול בין פקיסטן לאפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה ביממה האחרונה באזור סאדר סיטי. מקור נוסף טען כי אחד מההרוגים היה בעיר בגדאד בעקבות פיצוץ של מטען-חבלה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 חיילים מ"האיחוד האפריקאי" הפועלים בעיר מוגדישו בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקור בארגון אל-שבאב טען כי בקרב נהרגו לפחות 50 חיילים מ"האיחוד האפריקאי".
--
מאוריטניה – מאלי – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במאוריטניה מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא של מאוריטניה שפעל באזור הגבול עם מאלי. שתי המדינות, יחד עם מדינות נוספות באזור, חתמו על שיתוף פעולה צבאי במלחמה נגד פעילי טרור אסלאמיים הפועלים בצפון ובמערב אפריקה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 באוקטובר 2011 כי המבצע הצבאי שנערך נגד פעילי המחתרת הכורדית בצפון עיראק נמשך. הצבא הטורקי מפעיל אלפי חיילים ועשרות כלי-טיס בצפון עיראק בעקבות הריגתם של 24 חיילים טורקים בהיתקלות עם חברי המחרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. עד כה לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, October 21, 2011

מועמר קדאפי חוסל בלינץ' בידי מורדים; 26 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 20 הרוגים נוספים באפגניסטן; 10 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים כורדים נוספים בטורקיה; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בתימן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים מירי של כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד מפגינים ועריקים במהלך היממה האחרונה. שר-החוץ של סוריה מסר כי סוריה מסוגלת לנהל את ענייניה בעצמה ללא כל התערבות של גורמים זרים בסוריה. לעומת זאת, גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 באוקטובר 2011 כי הם שוקלים לבקש ממדינות זרות להתערב באורח תקיף ופעיל בסוריה במטרה להגן על האזרחים לאור אכזריותם של כוחות-הביטחון הנאמנים לנשיא העלווי בשאר אל-אסד. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתן של 3 אחיות קטנות מירי של כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו בעיר חומס. הידיעות על הריגתו של קדאפי בלוב, מעוררות תקווה גדולה מאוד בקרב אנשי האופוזיציה הסורית הפועלים נגד בשאר אל-אסד. בשעות הערב יצאו אלפי סורים בעיר חומס עם דגלים של לוב וסוריה כדי לחגוג את חיסולו של מועמר קדאפי כדי לאותת לבשאר אל-אסד שזה יהיה גם סופו.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים רשמיים בלוב הקשורים למועצה המהפכנית מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתו של קולונל מועמר קדאפי כנראה בהפצצה של כוחות נאט"ו של שיירה של נאמניו בעיר סירט. מקור לובי נוסף מסר כי קדאפי נתפס בבור מחבוא בעת השתלטות של כוחות האופוזיציה על הנקודות האחרונות בהן החזיקו נאמני קדאפי בעיר סירט – שהיא עיר הולדתו של קדאפי. דיווחים נוספים מסרו כי קדאפי נפצע באורח קשה ברגליו והוא מת בדרכו לטיפול בבית-חולים הנמצא בעיר סירט. מקור נוסף טען כי קדאפי נפגע בראשו. הטלוויזיה הלובית הנשלטת בידי המועצה המהפכנית מסרה ב-20 באוקטובר 2011 בשעה 14:00 כי גופתו של קדאפי הועברה לעיר מיסרטה. דוברים נוספים במועצה המהפכנית מסרו על תפיסתם של בכירים נוספים מנאמני קדאפי בעיר סירט. במהלך השבועות האחרונים התחוללו קרבות עקובים מדם בעיר סירט בין כוחות האופוזיציה לבין נאמני קדאפי שגרמו למאות הרוגים משני הצדדים. גם ההפצצות של כוחות נאט"ו גרמו למאות הרוגים מידי שבוע בעיר סירט ובסביבותיה. ככול הידוע מאז שהחלה ההתקוממות נגד קדאפי נהרגו כ-30,000 בני-אדם. מקורות תקשורתיים ברחבי לוב העבירו בשידור חי במהלך היום את גילויי השמחה של האזרחים והלוחמים עם היוודע דבר הריגתו של קדאפי לאחר 42 שנים בהן שלט על לוב. דוברים מדיניים בארה"ב מסרו ב-20 באוקטובר 2011 כי הם מנסים לאשר את דבר מותו של קדאפי. בשעה 15:00 המורדים בלוב פרסמו את תמונת גופתו של קדאפי עם פגיעות קשות בראשו. ארגוני טרור אסלאמיים הצליחו להשתלט על מחסני נשק רבים ברחבי לוב מאז שהחלה ההתקוממות נגד קדאפי. דובר נאט"ו מסר ב-20 באוקטובר 2011 בשעה 16:00 כי כוחות אוויריים של נאט"ו הפציצו את השיירה של קדאפי שיצאה מהעיר סירט לכיוון מיסרטה. אולם, סביר להניח שקדאפי לא נהרג בהפצצה של כוחות נאט"ו. הטלוויזיה הלובית שידרה סרטון קצר בו נראית גופתו של קדאפי מוקפת בלוחמים לובים שכנראה הם אלה שירו בו. כמו כן נודע על הריגתו של בנו של קדאפי, אבו יונס, במהלך התקרית בעיר סירט. לאחר שנודע דבר הריגתו של קדאפי, נשיאות האיחוד האירופאי פרסמה הודעה ש"הריגתו של קדאפי היא קץ עידן העריצות". דוברים בלוב מסרו מיד לאחר פרסום הסרטון שבמקום הריגתו של קדאפי התגלו גופות רבות של לוחמים ואזרחים. מאות שכירי-חרב אפריקאים שנלחמו למען קדאפי נכנעו באזור העיר סירט לאחר שנודע דבר הריגתו של קדאפי. גורמים לא רשמיים בלוב מסרו כי למעשה קדאפי נתפס חי והוצא להורג בו במקום כדי למנוע את המשכה של מלחמת האזרחים המתנהלת בין השבטים היריבים בלוב אם הוא היה עומד למשפט בגין מעשיו בלוב ב-42 שנות שלטונו. בשעות הערב של ה-20 באוקטובר 2011 הטלוויזיה הלובית הציגה סרטון בו נראה אקדחו האישי המוזהב של קדאפי. כמו כן הוצגו סרטונים אחדים בו נראה קדאפי נגרר חי אך פצוע לתוך טנדר בידי מורדים משולהבים שכנראה חיסלו אותו דקות אחדות לאחר מכן. גם בנו של קדאפי, מועתאסם, נהרג במהלך היום. גורלו של סייף אל-אסלאם, בנו הנוסף של קדאפי, עדיין אינו ידוע.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה בפעולות אחדות שנערכו נגד פעילי הארגון שנערכו ברחבי אפגניסטן. מקור צבאי בכיר בנאט"ו אישר כי במהלך עשרת הימים האחרונים נהרגו 115 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במחוז קונאר בפעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 חיילים ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור הגבול עם אפגניסטן. בשבועות האחרונים ממשלת פקיסטן מנהלת מערכה קשה נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים באזור הגבול בין פקיסטן לאפגניסטן. בשבועות האחרונים נודע על הריגתם של מאות בני-אדם באזור זה הכוללים חיילים, פעילי טרור ואזרחים חפים-מפשע.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שהתרחשה במהלך היממה האחרונה בעיראק. בין ההרוגים היה קולונל בצבא העיראקי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 אוקטובר 2011 על הריגתם של 2 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים ומודיעיניים בסומליה מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם בחיסול-ממוקד נוסף שנערך על-ידי האמריקאים הפועלים במערב סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מאז תחילת חודש אוקטובר 2011, ארה"ב החלה לפעול באגרסיביות רבה יותר נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרחבי סומליה. בחודש אוקטובר 2011 נהרגו לפחות 200 פעילי טרור מוסלמים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שהתבצעו בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-20 באוקטובר 2011 כי המבצע הצבאי הנרחב נגד פעילי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק נמשך. מקורות בעיראק ומקורות כורדיים לא מסרו על מספרם המדויק של הנפגעים. מקור טורקי מסר על הריגתם של לפחות עוד 6 פעילים חברי המחתרת הכורדית במהלך המבצע בעיראק. ככול הידוע נהרגו עד כה 21 פעילים כורדים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, October 20, 2011

41 הרוגים בטורקיה; 25 חיילים פיליפינים נהרגו מירי של פעילי טרור מוסלמים; 18 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 7 חיילים נהרגו באפגניסטן; 6 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בסומליה בהתרסקות מל"ט; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון של סוריה לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר. לעומת זאת, בעיר חאלב התקיימה ב-19 באוקטובר 2011 הפגנת תמיכה גדולה בנשיא אסד. שלטונות סוריה הצליחו להוציאו עשרות אלפי עלווים להפגנת תמיכה גדולה למרות החשש מאירועים אלימים של עריקים בעיר חאלב. מקורות נוספים מרו כי אנשי "השביחה" העלווית מבצעים מעשי הרג, רצח ואונס ברחבי סוריה נגד בני-העדה הסונית והכורדית המתרכזת במזרח סוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הארט.
--
אפגניסטן – צבא – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 חיילים אפגנים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז הארט. באירוע הזה נהרגו גם שני חיילי נאט"ו (ראו ידיעה קודמת).
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ומודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קוראם. מקור מודיעיני בפקיסטן מסר כי במהלך החודשים האחרונים נערכו באזור מבצעים צבאיים רבים שניקו את מחוז קוראם מהנוכחות של ארגון הטליבאן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 חיילים סומלים בהתרסקות מל"ט אמריקאי בדרום סומליה. בימים האחרונים נהרגו למעלה מ-100 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסולים-ממוקדים אמריקאים. מקור תקשורתי בסומליה מסר על הריגתם של 18 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 26 חיילים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. בעקבות האירוע, הצבא הטורקי הרג 15 מחברי המחתרת הכורדית במסגרת פעילות צבאית יזומה שנערכה 3 קילומטרים בתוך השטח העיראקי. גורמים בינלאומיים באירופה ובארה"ב מסייעים למחתרת הכורדית במאבקה נגד טורקיה לאור ההחלטה של המחתרת הכורדית להגביר את פעילותה נגד הצבא הטורקי הפועל במזרח המדינה. נציגי המחתרת הכורדית מגייסים מתנדבים ותקציבים ביוון, בקפריסין, בגרמניה, בדנמרק, באיטליה, בלבנון ולעיתים גם בארה"ב. ככול הידוע, המחתרת הכורדית מנהלת מערכת עניפה של הברחות נשק ותחמושת לפעילי המחתרת הפועלים באזור הגבול של איראן, עיראק וטורקיה. על-פי הערכות אחדות, הנמסרות מפי נציגים כורדים, הצבא הטורקי החל לאבד שליטה על אזורים רבים במזרח טורקיה לאור הפעילות של המחתרת הכורדית שהתגברה מאוד בחודשים האחרונים. על בסיס ההערכה הזו, אנשי המחתרת הכורדית מבקשים להרחיב את השפעתם באזור גם בעזרת לחץ בינלאומי על טורקיה מצד גורמים מדיניים במערב, וזאת למרות שארגון ה-PKK נחשב מבחינה משפטית ל"ארגון טרור" בעיני מדינות מערביות אחדות. המחתרת הכורדית מבקשת להפוך את בעייתה ל"בעיה בינלאומית" שתהווה לחץ מדיני, מוסרי וביטחוני על טורקיה. השאלה כמובן היא, האם למערב יש את האומץ המוסרי לעמוד לצדם של הכורדים החיים בטורקיה גם אם הם נוקטים בפעילות אלימה נגד הצבא הטורקי. מאז תחילת יולי 2011 ועד ל-19 באוקטובר 2011 נהרגו לפחות 320 בני-אדם – רובם כורדים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקורת צבאיים מסרו כי פעילי הטרור המוסלמים טמנו מארב לכוח צבאי פיליפיני שעסק בפעילות צבאית שוטפת בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, October 19, 2011

100 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 46 הרוגים בפקיסטן; 40 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בטורקיה; 8 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בסומליה; אישה נהרגה באלג'יריה בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה; גלעד שליט שוחרר מהשבי;
==
ישראל – טרור – עזה: ב-18 באוקטובר 2011 הוחזר החייל גלעד שליט לישראל לאחר 5 שנים ו-4 חודשים בשבי בידי החמאס. זה מה שקרה, כמו כל יום, במרחב האסלאמי האלים והרצחני ביממה האחרונה.
--
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של לפחות 40 בני-אדם ביומיים האחרונים מירי של כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד מפגינים ועריקים הפועלים נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים נוספים מסרו על עימותים נוספים שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקור רשמי בסוריה מסר כי בין ההרוגים היו לפחות 11 אנשי כוחות-הביטחון של סוריה הפועלים לצדו של אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז בגראם. מקור צבאי רשמי בנאט"ו מסר ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של 100 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה ברחבי אפגניסטן במהלך הימים האחרונים. מרבית ההרוגים היו מחוז קונאר במסגרת מבצע צבאי שנערך בשבוע האחרון.
--
פקיסטן – אפגניסטן – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במבצע צבאי פקיסטני שנערך באזור הגבול עם אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם 8 הרוגים בחיסולים הדדיים בין שתי מיליציות אתניות הפעולות בעיר קראצ'י. עוד נמסר על הריגתם של 3 שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בפקיסטן. מקור פקיסטני נוסף מסר על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בצפון-מערב פקיסטן באזור ווזיריסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון של תימן לבין מפגינים שיצאו למחות בעיר צנעא נגד הנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של לפחות 8 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתבצעה על רקע מאבקים אתניים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתה של אישה מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 שוטרים ו-3 אזרחים בהתקפה של המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




Tuesday, October 18, 2011

27 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 25 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בדרום-סודאן; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי חוסל בקשמיר; רופא נהרג בפקיסטן; כומר איטלקי נרצח בדרום תאילנד; 1,400 הרוגים בקשמיר בחודשים ינואר-אוגוסט 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין עריקים הנלחמים לצד האופוזיציה הסורית הפועלת באזור הגבול עם לבנון ליד העיירה אל-קוסייר הנמצאת דרום-מערבית לעיר חומס ובעיר חומס עצמה. ככול הידוע בין ההרוגים היו לפחות 5 חיילים סורים. מקורות נוספים ציינו כי במהלך השבועות האחרונים נערכים קרבות כאלה מידי יום ברחבי סוריה. עוד נודע על עימותים נוספים שהיו בין אנשי כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד מפגינים ואזרחים מתקוממים במקומות אחדים ברחבי המדינה. דוברים רשמיים בסוריה מסרו לאחרונה על קשיים כלכליים גדולים בהם מתמודד המשטר הסורי לנוכח ההתקוממות שפרצה נגד המשטר העלווי ב-15 במרס 2011. מקורות באו"ם מסרו בימים האחרונים כי להערכתם מספר ההרוגים בסוריה הגיע לכדי 3,000 אזרחים לפחות. מקורות נוספים מסרו על עדויות של אזרחים סורים שידווחו על רציחות המוניות של עצורים בידי שירותי-הביטחון העומדים לצדו של בשאר אל-אסד. דובר רשמי של שגרירות אוקראינה בדמשק מסר ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתה של אזרחית אוקראינית מירי של אנשי כוחות-הביטחון של סוריה במהלך עימותים שהיו עם מפגינים בעיר חומס.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 6 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז פאריאב.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתו של רופא מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 חיילים ו-9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערך בידי הצבא הפקיסטני.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 כי מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בעיר קראצ'י כ-1,400 בני-אדם בעימותים אלימים ובקרבות שפרצו בין מיליציות פוליטיות שונות הפועלות על בסיס אתני בעידודו הנמרץ של ארגון טליבאן.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים בעיר צנעא שיצאו למחות נגד הנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 27 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור עיר הנמל קיסמיו הנמצאת בשליטתם של ארגוני טרור אסלאמיים מאז אוקטובר 2009. בחודשים האחרונים ארה"ב הגבירה את פעילותה האווירית באזור סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן דוברי ארגון "אל-שבאב" הזהירו את קניה שאם היא לי תסיג את כוחותיה מסומליה, פעילי הארגון יבצעו פיגועי התאבדות נגד הכוחות הפולשים ואף יבצעו פיגועים בתוך קניה עצמה. הצבא הקנייתי פלש לסומליה במטרה להילחם במורדים הנמצאים באזור הגבול שחטפו לפני ימים אחדים עובדי סיוע זרים שפעלו במחנות פליטים הנמצאים בתחומי קניה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות מקומיות הפועלות על בסיס אתני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתחנת משטרה מקומית בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתו של כומר איטלקי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



Monday, October 17, 2011

100 הרוגים ביומיים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בסומליה; 5 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; 3 מצרים נהרגו בפקיסטן בחיסול-ממוקד אמריקאי; 3 הרוגים נוספים בסוריה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 187 ילדים נהרגו במהומות בסוריה; קרבות דארפור;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 באוקטובר 2011 על הריגתם של עוד 3 בני-אדם באירועים שהיו ב-15 באוקטובר 2011. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו כי ההרוגים נפגעו מירי של כוחות-הביטחון הנאמנים לנשיא אסד לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד הנשיא הסורי. מקור נוסף מסר על הריגתו של פעיל בכיר באופוזיציה הסורית באזור דיר אל-זור. דוברים מחוץ לסוריה מסרו כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו 187 ילדים מירי של כוחות-הביטחון של סוריה. עריקים בסוריה מדווחים על מעשי רצח המוניים ומעשי אונס של חיילים סורים מאז שהחלה ההתקוממות העממית נגד הנשיא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 מתאבדים מארגון הטליבאן ואזרח אפגני בעקבות ניסיון לפגוע בבכיר אפגני במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועל בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – מצרים – טרור: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-16 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים ממצרים הצטרפו לרשת חאקאני הפועלת נגד כוחות נאט"ו הנמצאים באפגניסטן. כל השלושה נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן ב-14 באוקטובר 2011.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו לחמות נגד הנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו ב-16 באוקטובר 2011 על הריגתם של 100 פעילי טרור מוסלמים במשך יומיים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בסומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" החלו להגביר את פעילותם באזור הגבול עם קניה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-16 באוקטובר 2011 על פעילות צבאית מסיבית של צפון סודאן בחבל דארפור המתבטאת גם פעילות אווירית של מטוסי הפצצה הפוגעים במטרות אזרחיות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, October 16, 2011

21 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בתימן; 7 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 6 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; 3 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 3 שוטרים נהרגו בעיראק; 3 הרוגים בדארפור; 3 הרוגים בטריפולי – לוב; 2 הרוגים בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים מאזור דמשק שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. ב-15 באוקטובר מלאו 7 חודשים להתקוממות בסוריה שהחלה ב-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 שוטרים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
אפגניסטן – צבא – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 21 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על תפיסתם של 19 נוספים.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה בכיר ב"רשת חאקאני" האחראית להריגתם של מאות חיילי נאט"ו באפגניסטן בשנים האחרונות.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 שוטרים בשני פיגועים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי נערך בדרום-תימן. בין ההרוגים היו הממונה על התקשורת בארגון אל-קאעידה הפעול בדרום-תימן וכן בנו של אנוואר אל-עוולאקי שחוסל ב-30 בספטמבר 2011.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות בעיר צנעא נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מליציות מקומיות הפועלות במרכז סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 תושבים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של נאמני קדאפי הפועלים עדיין בעיר טריפולי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, October 15, 2011

78 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 13 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בתאילנד; 6 הרוגים בלוב; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; הרוג בניגריה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. רובם כנראה נהרגו בעיר חלב. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 36 בני-אדם – 25 מהם היו חיילים ושוטרים שנפגעו בפעולות של עריקים נגד נאמני המשטר. מקור רשמי בסוריה מסר על הריגתם של 10 חיילים מירי של חמושים שפעלו באזור מחוז אידליב שבצפון סוריה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר סירט בין כוחות האופוזיציה לבין נאמניו של קדאפי המתרכזים בעיר. מקורות נוספים ציינו כי בימים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם – חיילים ואזרחים – בקרבות המרים המתנהלים בעיר. כוחות נאט"ו מפציצים ללא הרף גם מתחמים הנחשבים לאזרחיים – לעיתים קרובות ללא כל הצדקה. שיקומה של לוב יעלה מיליארדים רבים של דולרים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה ומשותפת של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו שפעלו בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה בכיר ב"רשת חאקאני" האחראית להריגתם של מאות חיילי נאט"ו באפגניסטן בשנים האחרונות.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 78 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בסדרה של חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכה בדרום סומליה. בשנה האחרונה החלה ארה"ב להפעיל מדיניות של חיסולים-ממוקדים נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במטרה לסייע לממשלת סומליה הנוכחית הנהנת מסיוע של מדינות מערביות אחדות. בחודש ספטמבר 2011 נהרגו בסומליה 61 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים.
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתו של שומר בבית-כלא בידי פעיל טרור מוסלמי שנעצר לאחרונה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום תאילנד בטרור אסלאמי למעלה מ-5,000 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, October 14, 2011

20 הרוגים נוספים בסוריה; 16 הרוגים בעיראק; 12 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 8 פעילי טרור נוספים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בטורקיה; 2 עובדי סיוע ספרדים נחטפו בידי פעילי טרור מוסלמים מסומליה; עובד סיוע נוסף נהרג בעיר מוגדישו שבסומליה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין עריקים מהצבא הנלחמים נגד נאמניו של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים רבים בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים בערים אחדות ברחבי סוריה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בשכונה השיעית באזור העיר בגדאד. הפיגוע הזה התבצע יומיים לאחר הפיגוע הקשה שהתבצע בעיר בגדאד בעקבותיו נהרגו 25 בני-אדם.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה בכיר ב"רשת חאקאני" האחראית להריגתם של מאות חיילי נאט"ו באפגניסטן בשנים האחרונות.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
סומליה – קניה – חטיפות: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על חטיפתם של 2 עובדי סיוע מספרד בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה מהגבול הסומלי. כמו כן נמסר ממקור נוסף של הריגתו של עובד סיוע זר בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". גורם רשמי בסומליה מסר כי בימים האחרונים מתנהלים קרבות דמים בין חיילי הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הנמצאים באזורים אחדים מסביב לעיר מוגדישו. מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו כי בית-החולים המרכזי בעיר מוגדישו הופגז בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. מקורות מודיעיניים בטורקיה מסרו ב-13 באוקטובר 2011 כי לאור ההרוגים הרבים של השבועות האחרונים, ממשלת טורקיה מכינה מבצע צבאי נרחב נגד חברי המחתרת הכורדית בשיתוף פעולה עם ממשלת עיראק וממשלת איראן. לפני שבועות אחדים נערך מבצע צבאי הן על-ידי טורקיה והן על ידי איראן נגד חברי המחתרת הכורדית שבמהלכו נהרגו מאות בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, October 13, 2011

80 הרוגים בלוב בימים האחרונים; 26 הרוגים בעיראק; 118 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן בימים האחרונים; 12 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים נוספים באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 קצינים נהרגו בתימן; 7 הרוגים בדארפור; 2 פעילי טרור נהרגו בקשמיר; 19 מפקדים בכירים בארגוני טרור אסלאמיים נהרגו בקשמיר מאז תחילת שנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בעיר חומס ובמקומות נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מתנגדי המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. 9 מההרוגים היו בעיר חומס. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים נוספים גם בין אנשי כוחות-הביטחון לבין פעילים כורדים הפועלים הצפון סוריה על רקע רציחתו של מנהיג "מפלגת העתיד הכורדית" שחוסל בידי שירותי-המודיעין של סוריה. הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" מסרה דיווח שקרי של תפיסתו של נשק ישראלי בעיר חומס. כמו כן דוברים רשמיים בסוריה מסרו פעם נוספת דיווח שקרי על תפיסתם של 144 טרוריסטים שפעלו נגד כוחות-הביטחון של סוריה בימים האחרונים. כוחות טורקים גדולים נמצאים באזור הגבול עם סוריה למקרה שהכוחות יצטרכו להתערב לטובת האזרחים הסורים עם המצב יחמיר. כמו כן טורקיה מפעילה באזור מל"טים העוקבים אחרי הכוחות הסורים הפועלים בצפון סוריה. כמו כן טורקיה החלה להפעיל מערך צבאי גדול באזור הגבול עם מזרח סוריה למקרה של עימותים חריפים בין המיעוט הכורדי לכוחות הביטחון של סוריה. דוברים רשמיים בסוריה מסרו פעם נוספת ב-12 באוקטובר 2011 על הקמתה של ועדה שתעסוק, בתוך ימים אחדים, ב"ניסוחה של חוקה חדשה" לסוריה. גורמים בחמאס היושבים בדמשק מנהלים מגעים הדוקים של שלטונות מצרים להעביר את צמרת הארגון מדמשק לקהיר בעקבות מלחמת-האזרחים המנהלת בסוריה מאז ה-15 במרס 2011. הפגנת תמיכה גדולה בנשיא אסד נערכה בדמשק ב-12 באוקטובר 2011, וכן היא גם נערכה לאות תודה לרוסיה וסין שמנעו גינוי לסוריה במועצת-הביטחון. שר-החוץ הסורי מסר ב-12 באוקטובר 2011 כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו 1,110 מאנשי כוחות-הביטחון מירי של חמושים שפעלו נגד המשטר.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: דוברים רשמיים בלוב מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 80 בני-אדם בקרבות הנערכים בימים האחרונים בעיר סירט בין כוחות המורדים לבין נאמניו של קדאפי המתרכזים בעיר. כמו כן נמסר על מאות פצועים המתרכזים בבתי חולים מקומיים ללא טיפול נאות. כוחות האופוזיציה נתקלים בקשיים רבים במלחמה נגד נאמני קדאפי השולטים בחלקים רבים בעיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם (מנהיג שבטי ו-6 שוטרים) מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז קנדהאר. כמו כן נמסר על הריגתו של קצין-מודיעין בכיר מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז זאבול (ZABUL).
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: דוברים צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 118 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך 18 הימים האחרונים בעקבות מבצעים רבים שנערכו ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של כוחות נאט"ו שנעה מפקיסטן לעבר אפגניסטן. במהלך השנה האחרונה הוצתו מאות מכליות דלק של כוחות נאט"ו שעברו בשטחי פקיסטן לעבר בסיסים הנמצאים באפגניסטן. כמו כן נהרגו מאות בני-אדם בהתקפות הללו.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים ליד תחנת משטרה הנמצאת באזור העיר בגדאד. כמו כן נמסר על הרוג נוסף בעיר כירכוך מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 אנשי צבא מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. בעקבות מדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב בדרום-תימן, פעילי טרור מארגון אל-קאעידה מנסים לגבש טקטיקה התקפית חדשה נגד הצבא התימני הפועל באזור. במסגרת הזו, פעילי טרור מהארגון מנסים לגייס תומכים הנמצאים בקשרים עם המוסדות הרשמיים על ממשלת תימן על-מנת לבצע פיגועים המוניים ללא נטילת סיכונים אישיים גדולים וחשיפתם של בכירים בארגון הפעול בדרום תימן.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות באו"ם מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 חיילי או"ם הפועלים במחוז דארפור מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור. עוד נמסר כי ילדים אחדים נעדרים בתקרית, וכי קיים חשש כבד שהם נחטפו בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בקשמיר מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. מקורות צבאיים רשמיים מסרו ב-12 באוקטובר 2011 כי מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בחבל קשמיר 19 מפקדים בכירים בארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



Wednesday, October 12, 2011

20 הרוגים בדרום-סודאן; 18 הרוגים באפגניסטן; 13 הרוגים נוספים בעיראק; 8 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים בסוריה; 2 הרוגים בניגריה; הרוג בטורקיה; הרוג בקווקז; נחתמה עסקת שליט – חייל תמורת 1,027 טרוריסטים רוצחים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית הנמצאים בטורקיה מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על עימותים אלימים שהיו בין מפגינים לכוחות-הביטחון ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. עד כה לא נודע על מספרם המדויק של הנפגעים. מקור נוסף ציין כי לפחות 7 בני-אדם נהרגו מירי של כוחות-הביטחון במהלך הלוויה שנערכה לאחד מההרוגים של הימים האחרונים. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו כי מאות חיילים נוספים ערקו מהצבא הסורי והצטרפו למורדים הפועלים נגד המשטר ונאמניו. דוברים בני העדה הכורדית הביעו פעם נוספת את חששם להתפרצות אלימה גדולה יותר של בני העדה לנוכח רציחתו של משעל טאמו, מנהיג מפלגת העתיד הכורדית, בידי אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים לנשיא אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על חטיפתם של 4 אנשי סיוע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון המדינה.
--
פקיסטן – אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן ובאפגניסטן מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה צבאית נוספת של הצבא הפקיסטני על בסיסי טרור הנמצאים באזור הגבול עם אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מירי של פצצות מרגמה לעבר יישובים פקיסטנים שנורו בידי פעילי טרור הפועלים מהגבול האפגני. עוד נמסר על הריגתם של 6 עובדים קבלן מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור הגבול בין פקיסטן לאפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-11 באוקטובר 2011 כי במהלך אירועי הטרור שהיו יום קודם לכן נהרגו עוד 13 בני-אדם בסדרה של פיצוצים שהתרחשה באזור העיר בגדאד.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בעקבות מבצע צבאי נרחב לגירושם של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מהעיר מוגדישו. כל הנקודות בהן החזיקו פעילי הטרור בעיר מוגדישו נפלו לידי כוחות הצבא של ממשלת סומליה הנעזרים בחיילים של האיחוד האפריקאי שנשלחו לסייע לממשלה המקומית.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם מפיצוץ של מוקש שהופעל כנראה באקראי.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל חטיפתו של אדם נוסף בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור: מקורות רשמיים בישראל מסרו ב-11 באוקטובר 2011 על החלטה ממשלתית ישראלית לשחרר 1,027 טרוריסטים רוצחים תמורת החייל גלעד שליט. הטרוריסטים המוסלמים אחראים לרציחתם של אלפי ישראלים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, October 11, 2011

37 הרוגים באפגניסטן; 28 הרוגים בסומליה; 31 הרוגים בסוריה ביומיים; 32 הרוגים בלוב בקרבות בעיר סירט; 6 הרוגים בעיראק; 11 הרוגים נוספים במצרים במהומות של הקופטים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של לפחות 31 בני-אדם בימים האחרונים מירי של כוחות-הביטחון של סוריה לעבר מפגינים ומתאבלים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של כורדים נוספים בעיר קמישילי מירי של כוחות-הביטחון בעקבות הריגתו של מנהיג "מפלגת העתיד הכורדית" שנרצח בידי שירותי-המודיעין של אסד. גורם נוסף מסר כי מהירי של ה-10 באוקטובר 2011 נהרגו לפחות 2 כורדים. המופתי הגדול של סוריה, אחמד חסון, שבנו נהרג לאחרונה בידי מתנקשים, איים בגל של התקפות טרור באירופה ובארה"ב אם סוריה תותקף בידי כוחות מערביים. כרגיל, הנשיא אסד ביקש ממנו להצהיר את ההצהרה המאיימת הזו.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על קרבות קשים בעיר סירט בין נאמני קאדפי לבין מורדים לובים. מקורות נוספים מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 32 בני-אדם וכ-300 נוספים נפצעו. כמו כן נמסר על פעילי טרור מארגון אל-קאעידה המסייעים לקדאפי במלחמה המתנהלת בעיר סירט.
--
מצרים – מלחמת-אזרחים: דוברים במצרים מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם נוספים בעימותים שהיו יום קודם לכן בין קופטים לכוחות-הביטחון. מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על מתח רב בין מוסלמים לקופטים ברחבי המדינה בעקבות הריגתם של 36 קופטים מירי של כוחות-הביטחון. מידע נוסף: מקורות במצרים מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים מירי של כוחות-הביטחון של מצרים לעבר קופטים שיצאו למחות נגד המדיניות הממשלתית כלפי העדה ומחאה על תקיפות של כנסיות בידי מוסלמים קיצונים. מאז שהחלה ההתקוממות המצרים התרבו התקיפות נגד הקופטים במצרים המהווים כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה. העדה הקופטים סובלת מאלימות, רצח, אונס, חטיפות של נשים והרס כנסיות כמעט מידי יום.
--
אפגניסטן – פקיסטן – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפשיטה צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני באזור הגבול עם אפגניסטן. ממשלת פקיסטן הודיעה לממשלת אפגניסטן כי אם חדירות הטליבאן לא ייפסקו, הצבא הפקיסטני יאלץ לעבור את הגבול כדי לטפל בטרוריסטים מארגון הטליבאן. הודעה זו נמסרה לממשלת אפגניסטן למרות שידוע על גורמי מודיעין פקיסטניים המסייעים באופן הדוק למרבית ארגוני הטרור הפועלים באפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: דוברים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים אפגנים ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעולות צבאיות יזומות שנערכו באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מוקש ישן שהופעל כנראה בטעות באזור העיר בצרה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 28 בני-אדם בקרבות קשים ועקובים-מדם שהתנהלו במהלך היממה האחרונה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, October 10, 2011

25 הרוגים במצרים; 16 הרוגים בלוב; 11 הרוגים באפגניסטן; 9 שוטרים נהרגו בסוריה; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקשמיר; 12 פצועים בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 שוטרים מירי של חמושים שפעלו נגד כוחות-הביטחון בעיר אל-חמה. מקורות רשמיים הוסיפו של האירוע התרחש ב-8 באוקטובר 2011. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים נוספים בין תושבים לכוחות-הביטחון בערים אחדות ברחבי סוריה. בעקבות חיסולו של מנהיג הכורדים בידי כוחות-הביטחון של סוריה, הותקפו נציגויות סוריה בגרמניה ובשוויץ בידי מפגינים כורדים שביקשו למחות על המעשה. גם בטורקיה יצאו כורדים למחות על המעשה ולהפגין נגד מדיניות ממשלת טורקיה כלפי המיעוט הכורדי לאורך כל השנים האחרונות. מרבית הכורדים החיים בסוריה אינם נחשבים לאזרחים, ולפיכך הם אינם נהנים מזכויות שמהן נהנים בני העדה העלווית ומיעוטים אחרים המקורבים לשלטון.
--
מצרים – מלחמת אזרחים - קופטים: מקורות במצרים מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים מירי של כוחות-הביטחון של מצרים לעבר קופטים שיצאו למחות נגד המדיניות הממשלתית כלפי העדה ומחאה על תקיפות של כנסיות בידי מוסלמים קיצונים. מאז שהחלה ההתקוממות המצרים התרבו התקיפות נגד הקופטים במצרים המהווים כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה. העדה הקופטים סובלת מאלימות, רצח, אונס, חטיפות של נשים והרס כנסיות כמעט מידי יום.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בממשלה הזמנית של לוב מסרו ב-9 באוקטובר 2011 כי בקרבות הנערכים נגד כוחותיו של קדאפי המתרכזים בעיר סירט נהרגו 16 מורדים לובים. מקורות נוספים מסרו שהקרבות בעיר סירט מתנהלים מבית לבית ומסמטה לסמטה. כוחות של קדאפי מתגודדים במתחם בעיר סירט המכיל כ-700 מבנים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור ושוטר אפגני בהתקפה של חברי ארגון הטליבאן על מתקן בטחוני הנמצא באזור מחוז נימרוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על פציעתם של 12 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, October 9, 2011

25 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 16 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 16 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 שוטרים נהרגו בניגריה; 3 הרוגים בפיליפינים; הרוגה בעיראק; שוטר נהרג בתימן; טרוריסט בכיר נהרג בקשמיר; שוטר נהרג בתאילנד מירי של פעילי טרור מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם נוספים מירי של כוחות-הביטחון של סוריה ב-7 באוקטובר 2011 לאחר תפילת יום השישי. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון לעבר משתתפים בהלווייתו של משעל טאמו - המנהיג הכורדי שנרצח ב-7 באוקטובר מירי של חמושים שפעלו כנראה בהוראת השלטון העלווי של בשאר אל-אסד. 50,000 בני-אדם השתתפו בהלווייתו של טאמו שהיה המנהיג של "מפלגת העתיד הכורדית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך התקפה טרוריסטית רחבת-הקף על בסיסי נאט"ו הנמצאים במחוז פקטיקה. ארגון הטליבאן רצה לציין עשור לפלישה לאפגניסטן באמצעות התקפה גדולה על כוחות נאט"ו הנמצאים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתבצעה בפקיסטן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו נוצרי שנרצח בידי פעילי טרור מוסלמים, עיתונאי ופוליטיקאי בכיר. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בצפון-מערב פקיסטן בסדרה של פיגועי טרור נגד מוסדות ממשלתיים וכוחות-הביטחון.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתה של אישה ועל פציעתם של 10 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרן ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי ועל פציעתם של 6 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר עדן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור הגבול בין סומליה לקניה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתו של פעילי טרור בכיר בארגון מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-8 באוקטובר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-8 באוקטובר על הריגתם של חייל ו-2 אזרחים בימים האחרונים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. ארגון הטרור המוסלמי אבו-סיאף הפועל בדרום המדינה אחראי להריגתם של אלפי בני-אדם בשנים האחרונות. בשבוע האחרון נתפסו כמה פעילי טרור מארגון אל-סיאף בידי כוחות-הביטחון. כמו כן נמסר שלאחדים מהם היו קשרים הדוקים עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, October 8, 2011

8 הרוגים סוריה; 7 הרוגים בעיראק; 5 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 ילדים נהרגו בתימן; 2 פעילי טרור נהרגו בניגריה; חייל טורקי נהרג מירי של חברי המחתרת הכורדית; חייל נהרג בפקיסטן מירי של פעילי טרור מארגון הטליבאן; מנהיג כורדי חוסל בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות בעיר חומס נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. דוברים רשמיים של סוריה מסרו ב-7 באוקטובר 2011 שסוריה תציג רשימה של 1,100 בני-אדם שנרצחו בידי "טרוריסטים" מאז שהחלה ההתקוממות העממית שפרצה ב-15 במרס 2011. בשעות ערב של ה-7 באוקטובר 2011 נודע על הירצחו של המנהיג הכורדי, משעל טאמו, בביתו בעיר קמישלי בידי חמושים רעולי פנים. סביר להניח שהרוצחים פעלו בשם במשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות צבאית שאירעה עם חיילי נאט"ו מהכוח הפולני המוצב באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל פקיסטני בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה באזור העיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-7 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ אקראי של רימון יד.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של שוטרים וכוחות-הביטחון של ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל טורקי מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, October 7, 2011

20 הרוגים בסוריה; 8 פעילי טרור נהרגו באלג'יריה; 7 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בתימן; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 2 בני-אדם נהרגו בניגריה; הרוג בעיראק; 100 הרוגים בסומליה בפיגוע של ארגון "אל-שבאב";
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 חיילים סורים מירי של עריקים הקשורים לאופוזיציה הסורית. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים סורים שחדרו ללבנון במטרה לפגוע בפליטים סורים שברחו בעקבות האירועים האלימים במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 אזרחים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו נגד אוטובוס אזרחי שנסע בדרום אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשיתוף פעולה עם כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (שניים מהם שוטרים) בהיתקלות בין כוחות הביטחון של פקיסטן לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה. כמו כן נודע על מעצרים רבים של פעילים מוסלמים סונים הקשורים לטבח של אזרחים שיעים שאירע לפני ימים אחדים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של רבים נוספים בסדרה של אירועי טרור שהתרחשו בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם נוספים בהפגזה של הצבא התימני שפעל בעיר צנעא נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-6 באוקטובר 2011 כי בפיגוע שהתבצע בעזרת משאית-תופת ב-4 באוקטובר 2011 בעיר מוגדישו נהרגו 100 בני-אדם. ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה נטל את האחריות לרצח.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר ג'וס.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות רשמיים באלג'יריה מסרו ב-6 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שניסו להבריח נשק מלוב לתחומי אלג'יריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, October 6, 2011

17 הרוגים נוספים במרכז סומליה; 8 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 6 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; חייל נהרג בפקיסטן; הטלוויזיה הסורית הציגה ראיון עם בחורה שנטען לגביה שהיא נרצחה בידי שירותי הביטחון של סוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: הטלוויזיה הסורית הציגה ראיון ב-5 באוקטובר 2011 עם בחורה צעירה בת 18 שמקורות באופוזיציה הסורית מסרו לגביה שהיא נמצאה כרותת איברים לאחר מעצרה בידי שירותי הביטחון של סוריה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה טענו כי זו האישה הראשונה שנרצחה בכלא מאז שהחלה ההתקוממות העממית נגד המשטר ב-15 במרס 2011. הבחורה טענה בראיון שהיא ברחה מהבית ביולי 2011 בגלל הטרדותיו של אחיה. גם ארגון אמנסטי טען בזמנו שהבחורה נרצחה בידי שירותי הביטחון של סוריה, וכי משפחתה מצאה את גופתה בחדר מתים בבית-חולים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי אנשי מודיעין סורים חדרו ללבנון במטרה לשים את ידם על פעילי אופוזיציה בכירים הפועלים נגד המשטר מלבנון. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על עימותים נוספים שהיו במהלך היממה האחרונה בין מפגינים לבין כוחות-הביטחון הפועלים בערים המרכזיות של סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתו של מפקד בכיר ב"רשת חאקאני" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע במחוז קושט. כמו כן נמסר ממקורות צבאיים ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחזו ג'אזני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל פקיסטני בהתקפת טילים שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום ווזיריסטן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בסומליה. כמו כן נמסר על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות שפרצו עם פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
עיראק – טרור: מקוות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם במהלך שוד למימון טרור שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד. במהלך היממה האחרונה נהרגו עוד 5 בני-אדם באירועי טרור שהתרחשו ברחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מתנגדים להמשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. שני ההרוגים היו חברי מיליציה פרו-ממשלתית.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, October 5, 2011

70 הרוגים בסומליה בפיגוע התאבדות; 49 הרוגים בסודאן; 21 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בסוריה; 3 ניגרים נהרגו בלוב; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 עריקים מהצבא הסורי במהלך פשיטה צבאית שנערכה בידי כוחות-הביטחון של סוריה בצפון-מערב המדינה. במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים רבים בין כוחות-הביטחון של סוריה הנאמנים לנשיא אסד לבין קבוצות של אזרחים שיצאו למחות נגד המשך המשטר העלווי של משפחת אסד. במהלך היממה האחרונה נמסר על מאסרים נוספים של אזרחים; פשיטות של הצבא על ריכוזי אוכלוסייה שנועדו להטיל מורא על האזרחים; הצתות של שדות ויבולים והרג של בעלי חיים המשמשים את הכפריים למחייתם. כמו כן נמסר כי במקומות אחדים נאסרו אנשי רוח שלגביהם קיים חשש שיתמכו בקבוצות אופוזיציה הפועלות נגד המשטר. דוברים אחדים מסרו כי מתרבות הידיעות על אונס נשים סוריות בידי חיילים וכוחות "השביחה" העלוויות הפועלות למען משפחת אסד. גורמי אופוזיציה בתוך סוריה הביעו התנגדות להפוך את ההתקוממות עממית נגד המשטר ל"מאבק מזוין" נגד המשטר ומוסדותיו. דובר צבאי טורקי מסר ב-4 באוקטובר 2011 על עריכת תרגיל צבאי גדול ליד הגבול עם סוריה. על-פי הערכות אחדות באזור הגבול המשותף נמצאים כ-10,000 פליטים סורים שברחו בעקבות אכזריותם של החיילים הסורים הפועלים למען המשטר העלווי של אסד. עוד נודע מפי מקורות סורים שהמבצע הצבאי הסורי באזור העיר רסתאן נגד עריקים מהצבא הסורי נמשך בגזרות אחדות בליווי של טנקים, מסוקים ומטוסים. גורמים בתוך האופוזיציה הסורית (כנראה קצינים עריקים) מסרו כי הם מבקשים להטיל על סוריה מגבלות אוויריות על-מנת להגן על האזרחים המותקפים בידי חיל-האוויר הסורי.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו (מהכוח הפולני) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 13 מוסלמים שיעים בהתקפה רצחנית של פעילי טרור מוסלמים סונים הפועלים במסגרת ארגון הטליבאן בפקיסטן. פעילי טרור מארגון אל-קאעידה והטליבאן מתנגדים לנוכחותם של שיעים, נוצרים, יהודים וכופרים אחרים ברחבי פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם – 8 פעילי טרור ו-חייל אחד – בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני נגד ארגון הטליבאן הפועל בצפון-מערב המדינה.
--
תימן – טרור – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 חיילים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים תימנים בהפגזה של הצבא על מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר באזור העיר צנעא.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 70 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מאית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור העיר מוגדישו. הפיגוע הקטלני התבצע ליד משרד-החינוך של סומליה בעיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 מורדים בהיתקלות עם חיילים של דרום-סודאן. דובר צבאי בדרום-סודאן הוסיף כי בהיתקלות צבאית שהייתה חיילי צפון-סודאן בחבל קורדופן נהרגו לפחות 47 חיילים של צפון-סודאן.
--
לוב – ניגריה: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 שכירי-חרב ניגרים שפעלו לצדו של קדאפי. למעשה זו הייתה הוצאה להורג.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע