Monday, August 15, 2016

טרור אסלאמי - 250 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בתימן; 30 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בדרום-סודאן; 2 מוסלמים נהרגו בארה"ב; 400 חיילים איראנים נהרגו בקרבות בסוריה עד כה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בטורקיה, במצרים, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 250 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-14 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים נוספים מסרו על עשרות נפגעים נוספים בקרבות ובהפצצות שהיו באזור העיר חאלב. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור דיר-אל-זור, דרעא, חומס, דמשק, אל-ראקה, אל-חמה ובצפון מחוז לטקיה. מקורות איראניים מסרו על הריגתם של 400 חיילים איראנים בקרבות שהיו עד כה בסוריה. המידע התבסס על הצהרתו של בכיר איראני בנושא זה. ככול הידוע, זאת הפעם הראשונה שמקור רשמי באיראן נוקב במספר ההרוגים המדויק של איראן במלחמה המתנהלת בסוריה לצדו של אסד.

Iraqi forces take more villages near Mosul

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-14 באוגוסט 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-,טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. הכוחות הכורדים "הפשמרגה" פתחו במבצע צבאי לשחרורם של יישובים הנמצאים מזרחית לעיר מוסול הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית". משלחת של בכירים מהאוטונומיה הכורדית בעיראק הגיעה לאיראן כדי לדון בבעיות ביטחוניות הקשורות לגבול המשותף, על רקע הפגזות איראניות שהתבצעו לאחרונה לעבר השטח הכורדי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-14באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן בידי הקואליציה הסעודית. גורמים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 10 ילדים שנפגעו בהפצצה אווירית סעודית שנערכה בצפון-מערב תימן ליד הגבול עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 באוגוסט 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 11 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר על הריגתם של 11 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-14 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של מורדים מקומיים שפעלו בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בהפצצה אווירית של ניגריה שנערכה על יעדים של ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. בין ההרוגים היו כנראה גם נערות שנחטפו בידי הארגון.  ארגון "בוקו חראם" פרסם סרטון נוסף של הנערות שנחטפו בו נאמר שרבות מהן נהרגו בהפצצות של ניגריה.
--
ארה"ב – טרור: מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו ב-14 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 מוסלמים – אימאם ועוזרו – מירי של לפחות אדם חמוש אחד שפעל בעיר ניו יורק. מקורות אסלאמיים האשימו את דונלד טרמאפ שהוא יוצר אסלאמובופיה בארה"ב.
==

ד"ר יוחאי סלע

1 comment:

Kompucer said...

Thanks for information