Saturday, August 13, 2016

טרור אסלאמי - 295 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 85 הרוגים בעיראק; 28 הרוגים באפגניסטן; 16 חיילים נהרגו בלוב; 15 הרוגים בתימן; 9 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 4 טרוריסטים מוסלמים ו-2 שוטרים נהרגו בקווקז; 3 חיילים נהרגו בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2,000 אזרחים נחטפו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" בעיירה מנביג' שבסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 295 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-200 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שנערכו בדרום-מזרח חאלב במהלך הימים האחרונים. מקורות צבאיים נוספים מסרו שהצבא הסורי שולט בארבע נקודות חשובות באזור העיירה דרייה הנמצאת במחוז דמשק, וכן נמסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בקרבות הללו שנערכו בחמישה כפרים הסמוכים לדמשק. דוברים צבאיים נוספים מסרו שהצבא הסורי קיבל סיוע אווירי הדוק של רוסיה במהלך הקרבות הללו. עוד נמסר שבכל הקרבות שנערכו באזור דמשק, השתתפו טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" לצד הצבא הסורי. קרבות עם נפגעים רבים היו בכל הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על חטיפתם של כ-2,000 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיירה מנביג' כחלק מטקטיקת ההגנה שלהם.

Doctor Calls Aleppo Situation ‘Catastrophic’

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של 85 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון-עיראק במהלך היממה אחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים כורדיים בעיראק מסרו על הריגתם של בכירים אחדים בארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור הגבול המשותף בין עיראק לסוריה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות כבדות של סעודיה זה היום השלישי ברחבי תימן. גורמים ביטחוניים בעיר עדן – הפרו-סעודית – מסרו על מעצרם של טרוריסטים מוסלמים בכירים מארגון "אל-קאעידה" המואשמים ברצח של אזרחים תימנים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של 16 חיילים לובים בקרבות שהיו בעיר סירט במהלך היומיים האחרונים. מקורות במצרים על שחרורם של 23 מצרים שנחטפו בלוב. כל החטופים חזרו למצרים. גורמים נוספים בלוב מסרו שהקהילה הנוצרית במדינה נמצאת בסכנת חיסול מצד גורמים אסלאמיים. זהו ניסוח עדין בהשוואה למה שמתרחש באמת בלוב בכל מה שקשור לקהילה הנוצרית המתגוררת במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של 28 טרוריסטים מוסלמים, אזרחים, חיילים ושוטרים בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שנערכו נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של 9 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות תקשורתיים סוריה מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית יזומה שנערכה בצפון-הקווקז. שעות אחדות לאחר מכן נהרגו 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של פקיסטן הפועלים במחוז קוויטה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: