Monday, August 1, 2016

טרור אסלאמי - 296 הרוגים ביממה האחרונה

85 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 46 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו במצרים; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 טרוריסטים מוסלמים שיעים ו-7 חיילים סעודים נהרגו בגבול-תימן סעודיה; 9 הרוגים בסומליה בהתקפה של ארגון "אל-שבאב"; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בלוב; 4 חיילים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג באזור שכם; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 296 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות כבדות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. קרבות והפצצות אוויריות נרשמו במהלך היממה האחרונה באזור העיר חאלב, במחוז אילדיב, בחומס, בדרעא ובצפון מחוז לקטיה – שם נמסר שהצבא הסורי ערך מבצע צבאי רחב-היקף נגד כל הארגונים הפועלים באזור. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו שהכוחות הכורדיים הפועלים באזור העיירה מנביג' שולטים על כ-40 אחוזים משטחה. מקורות ברוסיה מסרו שבמזרח חאלב יש כרגע 4 נתיבים הפתוחים בפני תושבים המעוניינים לעזוב את העיר. ככול הידוע, עד כה עזבו את העיר כ-150 משפחות.

4 Turkish soldiers killed in clashes with PKK

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של 85 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" פוצץ שני מתקני-אנרגיה הנמצאים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה; מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של 7 חיילים סעודים בהתקפה של עשרות רבות של אנשי המיליציות השיעיות שפעלו באזור הגבול המשותף עם תימן. ככול היודע, נהרגו במהלך היממה האחרונה כ-30 טרוריסטים מוסלמים שיעים. יממה קודם לכן, נמסר על הריגתם של כ-40 טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במרים מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של 46 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שהתבססה על מידע מודיעיני על כינוס של אנשי הארגון בכפר ליד העיר רפיח.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של 5 חיילים בקרבות שהיו באזור העיר סירט נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור. הצבא הלובי המאוחד עדיין מתקשה בלחימה על העיר נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית רחבת-הקיף שנערכה במחוזות אחדים רחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית מיוחדת שנערכה באזור פנג'אב.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על תחנת משטרה מקומית הנמצאת באזור העיר מוגדישו. בין ההרוגים היו גם טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתם של 4 חיילים בשתי התקפות ירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-31 ביולי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו באזור שכם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: