Wednesday, August 10, 2016

טרור אסלאמי - 306 הרוגים ביממה האחרונה

126 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 35 הרוגים בתימן; 3 חיילים נהרגו בניגריה; 2 שוטרים נהרגו בטורקיה; ארדואן נפגש עם פוטין ברוסיה; דנמרק ואוסטריה מתנגדות להצטרפותה של טורקיה לאיחוד-האירופאי; ארה"ב ביצעה 9,400 התקפות אוויריות נגד ארגון המדינה-האסלאמית בשנתיים האחרונות בסוריה ובעיראק; הפצצות אוויריות נערכו פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בלוב, בסודאן, בסומליה, במאלי, במצרים, בתימן, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 306 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים אזרחיים בעיר חאלב מסרו על קרבות אינטנסיביים שהיו במהלך היממה האחרונה בין ארגוני המורדים לבין כוחות-הביטחון של סוריה הנעזרים בהפצצות אוויריות קשות מאוד. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על כ-9,400 הפצצות אוויריות שנערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" סוריה ובעיראק במהלך השנתיים האחרונות. גורמים ערביים מסרו שהצבא הסורי השתמש בפצצות ואקום קטלניות באזורים אזרחיים. ארגוני המורדים בסוריה טענו כבר משנת 2012 שהצבא הסורי השתמש בפצצות כאלה. האו"ם קרא פעם נוספת לצדדים להכריז על הפסקת-אש הומניטארית באזור העיר חאלב. מקורות צבאיים רשמיים מסרו על פעילות צבאית רחבת-הקיף שנערכה באזור העיר דרעא שבמהלכה נפגעו מאות טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.

Refugee centre cancelled in Germany

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-9 באוגוסט 2016 על הריגתם של 126 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-17 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-9 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור מחוז מאריב ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזורים נוספים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות רפואיים מסרו על עשרות נפגעים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוגוסט 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. גורמים רשמיים בכירים באפגניסטן מסרו שחלה התקדמות משמעותית מאוד בלחימה נגד ארגון "הטליבאן" ונגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באפגניסטן.
--
ניגריה – טרור – ניז'ר: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שכנראה הגיעו מאזור הגבול המשותף עם ניז'ר. מקורות נוספים מסרו שנשקם של החיילים ההרוגים נלקח בידי הטרוריסטים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-9 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. ארדואן נפגש עם פוטין ברוסיה במטרה לאתחל מחדש את היחסים בין שתי המדינות. גורמים מדיניים בגרמניה מסרו שההתקרבות בין טורקיה לרוסיה אינה צריכה להדאיג את נאט"ו. דנמרק, לצד אוסטריה, מתנגדת גם היא להצטרפותה של טורקיה ל"איחוד האירופאי".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: