Friday, August 5, 2016

טרור אסלאמי - 307 הרוגים ביממה האחרונה

106 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 46 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ו-12 תיירים נהרגו באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים סונים הוצאו-להורג באיראן; 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" וחייל נהרגו בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; שוטר נהרג במאלי; הסכם לשיתוף-פעולה ביטחוני נחתם בין סין לפקיסטן, לאפגניסטן ולטג'יקיסטן; מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" בסיני נהרג בהתקפה אווירית מצרית; ארה"ב עצרה את הסיוע הצבאי לפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בתימן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 307 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים מסרו על פצצות אוויריות כבדות מאוד של הצבא הסורי שנערכו לאורך כל הלילה הקודם באזור העיר חאלב. ארגונים סורים לזכויות-אדם מסרו על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו באזור העיירה מנביג' במשך לילה אחד שבו נערכו 12 התקפות אוויריות אמריקאיות.  מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור תדמור. מקורות רשמיים בקירגיסטן מסרו על כ-600 אזרחים קירגיזים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק.

Syria - STREET FIGHTING ON THE SOUTH ALEPPO

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הריגתם של 106 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים רבים בהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. כמו כן נמסר על נפגעים נוספים בסדרה של פיגועים שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר בגדאד.

War in Syria: fighting rages on in Aleppo

--
סין – טרור: מקורות רשמיים בסין מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הסכם לשיתוף-פעולה ביטחוני בנושאי טרור שנחתם בין סין לפקיסטן, לאפגניסטן ולטג'יקיסטן. דובר רשמי בסין מסר שהמדינות החתומות על ההסכם "מכירות בכך שיש איום גובר של טרור וקיצוניות המאיימים על האזור כולו". ההסכם נחתם בבירת מחוז שינצ'יאנג – המהווה מוקד לפעילות טרוריסטית אסלאמית. דוברים רשמיים בסין מסרו שהם מודעים לעובדה שטרוריסטים מוסלמים תושבי המחוז הצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק. ויחד עם זאת, דוברים באפגניסטן מסרו שנציגים של ארגון "הטליבאן" ערכו ביקרו רשמי בסין, אולם גורמים רשמיים בסין הכחישו זאת.
--
ארה"ב – טרור – פקיסטן: מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על החלטה שהתקבלה לעצור את הסיוע הביטחוני לפקיסטן על-סך של כ-300 מיליון דולר בשל "התסכול האמריקאי" מהנכונות של פקיסטן להילחם באופן יעיל נגד ארגון "הטליבאן הפקיסטני" ונגד "רשת חאקאני" המזוהה עם ארגון הטליבאן. המתח בין פקיסטן לארה"ב רובו ככולו נובע ממדיניות החיסולים-הממוקדים האמריקאים שנערכו בשנים האחרונות על אדמת פקיסטן. מעבר לביקורת הזו, ידוע זה מכבר, שהמודיעין הפקיסטני מסייע באופן פעיל לארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באפגניסטן, בהודו ובקשמיר.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הריגתם של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית", אבו דועא אל-אנסרי, בהתקפה אווירית שנערכה בצפון סיני שבמהלכה נהרגו לפחות 46 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הריגתם של 12 תיירים מערביים ועל פציעתם של נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו באזור מחוז הארט. מקורת נוספים מסרו על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בקרבות עם כוחות-הביטחון של סומליה שפעלו בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור העיר טימבוקטו.
--
איראן – טרור: מקורות רשמיים באיראן מסרו ב-4 באוגוסט 2016 על הוצאתם-להורג של 20 טרוריסטים מוסלמים סונים שהואשמו בפעילות-טרור נגד המשטר השיעי באיראן.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: