Wednesday, August 17, 2016

טרור אסלאמי - 329 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 38 טרוריסטים מוסלמים ואזרחים נהרגו בניגריה; 35 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בלוב; 5 מוסלמים נהרגו בקשמיר מירי של חיילים הודים; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באיראן; 2 מורדים נהרגו בדרום-סודאן; ג'יהאדיסט נהרג בחברון; ארדואן תומך בארגוני טרור אסלאמיים במזרח-התיכון; רוסיה הציבה מפציצים באיראן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בתימן, בסודאן, במאלי, בלוב, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 329 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים צבאים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה במחוז דמשק. מקורות צבאיים נוספים מסרו על התקפות של הצבא הסורי שנערכו במהלך היממה האחרונה הצפון העיר חאלב ובדרומה. גורמים צבאיים נוספים מסרו שרוסיה העבירה לאיראן יותר מ-20 מפציצים כחלק מהמערכה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה – דובר צבאי ברוסיה מסר שהמפציצים ערכו התקפה אווירית על יעדים של הארגון הנמצאים בסוריה. גורמים כורדיים מסרו שבמהלך הקרב על העיירה מנביג' נהרגו כ-4,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".

Iraqi Peshmerga forces gain more ground against ISIL in Nineveh

--
טורקיה – טרור אסלאמי – גרמניה: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על מסמך סודי גרמני שהודלף לתקשורת הגרמנית בו נכתב באופן מפורש על קשריו של ארדואן לארגוני טרור במזרח התיכון – כולל לארגון "החמאס" בעזה. כמו כן מוזכר במסמך על תמיכתו של ארדואן בתנועת "האחים המוסלמים" במצרים, וכן בארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בסוריה. בהתאם למסמך הגרמני, טורקיה הפכה למוקד של פעילות אסלאמית רדיקלית של הארגונים הללו ושל ארגונים אסלאמיים נוספים. מאז שהחל המשבר הפליטים באירופה, גרמניה נמנעה במכוון מלהטיל ביקורת כלפי טורקיה - ובמיוחד כלפי ארדואן. גורמים פוליטיים בכירים בגרמניה טענו שחשיפת המסמך מסכנת את החיילים הגרמנים המוצבים בטורקיה. גורמים אחדים בגרמניה, כולל ארגוני שמאל, טענו במהלך החודשים שהאחרונים שהממשלה הגרמנית "מטפלת" בטורקיה בכפפות של משי, למרות שידוע לכולם מה באמת מניע את ארדואן.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" בעיראק הרג 9 חיילים ליד הגבול המשותף עם ירדן. מקורות נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית, הוציא-להורג 25 אזרחים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו שסעודיה הפציצה פעם נוספת בית-חולים הנמצא בצפון-תימן. גם במקרה הזה נמסר על נפגעים רבים מאוד.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהפצצה אווירית שנערכה באזור בנגאזי. מקורות נוספים בלוב מסרו שכולם היו בני-משפחה אחת שנמלטו מסודאן ללוב.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון שאינו קשור לארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז נוריסטאן במהלך היומיים האחרונים. סביר להניח שהארגון פועל בהשראת אחד מארגוני הטרור הפועלים בפקיסטן השכנה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 מוסלמים מירי של חיילים הודים במהלך הפגנות אלימות נגד הצבא ההודי הפועל בחבל קשמיר. במהלך השבועות האחרונים נהרגו עשרות רבות של בני-אדם – אזרחים, חיילים ושוטרים – במהומות רחבות-הקיף שפרצו בעקבות הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בחבל קשמיר ההודי.
--
איראן – טרור – עיראק: מקורות רשמיים באיראן מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של איראן שפעלו ליד הגבול המשותף עם עיראק.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 מורדים בהיתקלות עם חיילים שפעלו באזור העיר ג'ובה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהיתקלות עם חיילים ניגרים שפעלו בצפון ניגריה. 22 בני-אדם נוספים נהרגו בפשיטות של המיליציות האסלאמיות החמושות משבטי הפולאני הפועלים נגד נוצרים וכפריים ברחבי ניגריה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית:מקורות תקשורתיים ברשות הפלסטינית מסרו ב-16 באוגוסט 2016 על הריגתו של ג'יהאדיסט בהתפרעויות של הכנופיות הערביות בשל פעילות של כוחותינו שפעלו באזור חברון.
==
ד"ר יוחאי סלע



No comments: