Tuesday, August 9, 2016

טרור אסלאמי - 335 הרוגים ביממה האחרונה

92 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בפיגוע-התאבדות בפקיסטן; 50 הרוגים בתימן; 30 הרוגים באפגניסטן; 13 מאנשי המחתרת הכורדית ואזרח נהרגו בטורקיה; 4 אזרחים נהרגו במצרים בפיצוץ של מטען-חבלה; 2 חיילים הודים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בקשמיר; הרוג בסומליה; חייל או"ם נהרג במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, בסומליה, במאלי, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 335 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות ברוסיה מסרו על הריגתם של יותר מ-2,000 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיר חאלב במהלך השבועיים האחרונים. ארגוני הורדים מסרו על כוונתם להמשיך בקרב עד לכיבושה המלא של העיר חאלב. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. כוחות  בריטים מסייעים למורדים מתונים בסוריה באזור הגבול המשותף עם עיראק – כך נמסר בתקשורת הבריטית.

Suicide attack targets lawyers at Pakistan hospital, 70 dead

--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתם של 13 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של אזרח אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתם של 92 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר כירכוך.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתם של כ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות ובהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. בין ההרוגים היו לפחות 15 חיילים שנפגעו בפיגוע-התאבדות בדרום-תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו ילדים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה. גורמים נוספים באפגניסטן מסרו על חטיפתם של 2 זרים בידי טרוריסטים מוסלמים באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רפואיים בפקיסטן מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בבית-חולים הנמצא במחוז קוויטה. גורמים רשמיים בפקיסטן מסרו שמרבית ההרוגים היו עורכי-דין שהגיעו לבית-החולים בעקבות חיסולו של משפטן ידוע שנרצח יום קודם לכן. ארגון המזוהה עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" נטל אחריות למעשה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתו של אזרח אחד ועל פציעתם של 4 חיילים בפיגועי-ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתו של חייל או"ם ועל פציעתם של 4 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-8 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 חיילים הודים ועל הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות שהייתה במהלך היממה האחרונה באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: