Friday, August 12, 2016

טרור אסלאמי - 341 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 78 הרוגים בעיראק; 50 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים נהרגו באפגניסטן; 40 מאנשי המיליציות השיעיות נהרגו בתימן; 20 הרוגים בלוב; 15 טרוריסטים מוסלמים, 2 אזרחים ו-2 חיילים נהרגו במצרים; 5 חיילים נהרגו במאלי; 4 הרוגים בקמרון בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם"; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; אזרח קנדי שהזהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" חוסל בידי שוטרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, בתימן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 341 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה, מקורות נוספים מסרו על הפצצות של רוסיה שנערכו על העיר אל-ראקה שבמהלכן נהרגו יותר מ-30 טוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות עם נפגעים רבים היו במהלך היממה האחרונה באזור העיר חאלב, דרעא, חומס, אל-חמה, אידליב, דיר אל-זור ובצפון מחוז לטקיה. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר חאלב. מקורות אזרחיים מאשימים את המשטר הסורי בשימוש בחומרים כימיים שגרמו להריגתם של אזרחים אחדים ולפציעתם של עשרות מהם. טורקיה ורוסיה סיכמו על מאבק משותף בארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה.

Libyan forces capture symbolic IS base in Sirte

--
קנדה – טרור: מקורות ביטחוניים בקנדה מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתו במהלך פשיטה משטרתית יזומה שנערכה על ביתו של אזרח קנדי שהביע תמיכה מפורשת בארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו שההרוג הפעיל מטען-חבלה מעט לפני חיסולו. האיש היה מוכר לגורמי הביטחון של קנדה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתם של 78 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. טורקיה תקפה מטרות כורדיות בצפון-עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בלוב מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שנערכו באזור העיר סירט. גורמים רשמיים בלוב מסרו שכוחותיהם הצליחו להשתלט על מרכז העיר במהלך היממה הקודמת. גורמים נוספים מסרו שכ-70 אחוזים מהעיר נכבשו בידי הכוחות-המאוחדים של ממשלת לוב במהלך הקרבות שנערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית". בקרב על העיר סירט נהרגו יותר מ-300 חיילים לובים. סוכנות-הידיעות של הארגון הודיעה על הפלתו של מטוס-קרב לובי באזור העיר סירט.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתם של 40 מאנשי המיליציות השיעיות בקרבות שנערכו ליד הגבול המשותף עם סעודיה. מרבית ההרוגים נפגעו מהפגזות והפצצות אוויריות של הצבא הסעודי שפעל לאורך הגבול בצפון תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן ממהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים רשמיים מסרו על הריגתם של כ-700 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית שנערכה במהלך הימים האחרונים ב-13 מחוזות ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י במהלך היממה הקודמת.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על מציאתן של 5 גופות של חיילים שנחטפו לפני כשבועיים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון :אל-קאעידה".
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים במצרים מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה בצפון סיני. מוקדם יותר נמסר על הריגתם של 2 חיילים ושל 2 אזרחים שבסדרה של פעולות טרור שהתבצעו בצפון סיני.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-11 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו מאזור הגבול המשותף עם ניגריה. ארה"ב החליטה לסייע לפליטים שנמלטו מארגון "בוקו חראם" בסכום נוסף של 37 מיליון דולר. עוד נמסר שהמיליציות האסלאמיות החמושות משבטי הפולאני ממשיכות לחסל עשרות נוצרים וכפריים ברחבי ניגריה בכל שבוע.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: