Thursday, August 18, 2016

טרור אסלאמי - 357 הרוגים ביממה האחרונה

167 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 9 חיילים נהרוג בלוב; 7 הרוגים בסעודיה; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 3 חיילים נהרגו בקשמיר;  3 הרוגים בטורקיה מפיצוץ של מכונית-תופת; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו סומליה, בסודאן, בלוב, במאלי, בתימן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 357 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-17 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות רחבות-הקיף שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים, כולל מקורות צבאיים בסוריה, מסרו שעיקר במאמץ של הימים האחרונים מתרכז באזור העיר חאלב ובמחוז אידליב. ועם זאת, נמסר על קרבות עם נפגעים רבים גם באזור מחוז דמשק, בדיר אל-זור, בדרעא, באל-חמה במחומס ובצפון מחוז לטקיה.

Syria: Rocket attack kills at least seven in Aleppo’s Salaheddine district

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 באוגוסט 2016 על הריגתם של 167 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-17 באוגוסט 2016 על הריגתם של כ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו במהלך היממה הקודמת ברחבי תימן. מקורות שיעים מסרו על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם במהלך היום – רובם אנשי מיליציה פרו-סעודית. מקורות בסעודיה מסרו על הריגתם של 7 בני-אדם בהפצצה של אנשי המיליציות השיעיות שפעלו באזור הגבול המשותף עם תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-17 באוגוסט 2016 על הריגתם של 9 חיילים בקרבות שנערכו באזור העיר סירט נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בלוב מסרו פעם נוספת שהצבא הלובי הצליח להשתלט על מרכז העיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 באוגוסט 2016 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים, אזרחים וחיילים בסדרה של פיגועי טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי אפגניסטן. פקיסטן הודיעה שכוחותיה ערכו הפצצות אוויריות על ידעי טרור הנמצאים בגבול פקיסטן-אפגניסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך פעולה צבאית יזומה שהביאה לחילוצם של 88 בני-אדם שהיו בשבי הארגון.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-17 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי. במהלך השבועות אחרונים נהרגו יותר מ-60 בני-אדם בחבל קשמיר בקרבות ובעימותים אלימים בין חיילים הודים למוסלמים מקומיים המתגוררים בחבל.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-17 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: