Saturday, August 6, 2016

טרור אסלאמי - 501 הרוגים ביממה האחרונה

240 הרוגים בעיראק; 200 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 14 הרוגים בהודו בהתקפת טרור; 6 חיילים נהרגו במאלי; 6 טרוריסטים מוסלמים וחיילים נהרגו בתימן; 2 חיילים נהרגו בטורקיה בהתקפה של המחתרת הכורדית; 2 מוסלמים נהרגו בקשמיר מירי של חיילים הודים; הרוג בלבנון בקרבות בין שני ארגוני טרור; יותר מ-600 חיילים ושוטרים נהרגו בטורקיה מאז חודש יולי 2015; יותר מ-60 מוסלמים נהרגו בקשמיר בשבועיים האחרונים מירי של חיילים הודים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במאלי, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 501 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-5 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. מקורות נוספים מסרו שההתקפה רחת-ההיקף של ארגוני המורדים הפועלים באזור העיר חאלב נכשלה, וכי מאות אזרחים, חיילים טרוריסטים מוסלמים מכל הארגונים נהרגו במהלך הימים האחרונים באזור זה בלבד. דוברים נוספים מסרו על נפילתם בשבי של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" שהשתתפו בקרבות האלה. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים רבים באזור במנביג', דיר אל-זור, תדמור, דרעא, חומס, אל-חמה ובצפון מחוז לטקיה. דוברים כורדיים מסרו על הצלחותיהם של כוחותיהם בכפרים אחדים ליד העיירה מנביג' בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-150 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות קשים מאוד שהיו אזור דיר אל-זור במהלך היממה האחרונה.

Turkey calls Austria 'racist'

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-5 באוגוסט 2016 על הריגתם של 240 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות באו"ם מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" לכד כ-3,000 אזרחים שניסו להימלט כירכוך הכורדי, וכי הארגון הוציא-להורג 12 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 באוגוסט 201 על הריגתם של לפחות 6 טרוריסטים מוסלמים שיעים וחיילים בהתקפה של המיליציות השיעיות שנערכה על רכב צבאי שעסק בפעילות ביטחונית באזור מחוז מאריב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון "הטליבאן" הפועל במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. מקור צבאי מסר שבין ההרוגים היו לפחות 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
הודו – טרור: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-5 באוגוסט 2016 על הריגתם של 14 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בהתקפת טרור שנערכה בידי 5 טרוריסטים מקומיים שפעלו במרכז מסחרי הנמצא במדינת אסאם. שליש מתושבי מדינת אסאם הם מוסלמים. המורדים המקומיים דורשים את סילוקם של המוסלמים מרחבי מדינת-המחוז. בשנת 2014 נהרגו יותר מ-60 מוסלמים בהתקפות טרור של מורדים מקומיים. ב-30 השנים האחרונות נהרגו באזור זה בלבד יותר מ-10,000 בני-אדם בהתקפות טרור של מורדים מקומיים. מדינת אסאם גובלת בבנגלדש, ממנה מגיעים מהגרים מוסלמים נוספים לאסאם.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-5 באוגוסט 2016 על הריגתם – ככול הנראה – של 6 חיילים שנשבו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שערכו התקפה רחת-היקף נגד כוחות-הביטחון של מאלי ב-19 ביולי 2016.  בכך עלה מספר ההרוגים בהתקפה ל-23 חיילים.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-5 באוגוסט 2016 על הריגתו של אדם אחד בקרבות בין שני ארגוני טרור פלסטינים הפועלים במחנה הפליטים עין אל-חילווה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-5 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מאז חודש יולי 2015 נהרגו בטורקיה יותר מ-600 חיילים ושוטרים בהתקפות של אנשי המחתרת הכורדית. מקורות צבאיים בטורקיה הדגישו כי במהלך התקופה הנדונה נהרגו כ-7,000 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה ובצפון-עיראק.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-5 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 אזרחים מוסלמים במהלך הפגנות אלימות נגד כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. במהלך השבועיים האחרונים נהרגו ה-60 מוסלמים מירי של חיילים הודים ויותר מ-5,000 נוספים נפצעו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: