Friday, September 30, 2016

טרור אסלאמי - 351 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 130 הרוגים בעיראק; 22 חיילים נהרגו בסומליה בהפצצה אמריקאית; 20 הרוגים בתימן; 13 חיילים נהרגו באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 3 בני-אדם נהרגו בטורקיה;  2 חיילים נהרגו בקשמיר הפקיסטנית; מאבטח נהרג בדרום תאילנד; ירידה של 38 אחוזים בכניסת תיירים לטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, בסודאן, בקמרון, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 351 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות צבאיים מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מורדים בסדרה של מבצעים צבאיים שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו של הריגתם של עשרות בני-אדם בסרה של הפצצות אוויריות שנערכו על החלק המזרחי של העיר. מרבית ההרוגים היממה אחרונה היו בדרעא, בחומס ובאל-חמה. מקורות בסוריה מסרו על הריגתו של מפקד בכיר מאוד בארגון "אג'נד אל-שאם" בקרבות שהיו עם הצבא הסורי באזור אל-חמה – שם נמסר על הישגים לארגוני המורדים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 11 חיילים סורים ושל 3 מאנשי ארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו במחוז לטקיה. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו כי מאז אמצע שנת 2014, ארגון "המדינה האסלאמית" הרג 4,441 בני-אדם בסוריה בלבד.

Turkish Forces Kill Civilians In Syria's Hasakah Province

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים צבאיים בעיראק מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד שהיו באזור העיר בגדאד, וכן בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על התקפה אווירית רחבת-היקף שנערכה באזור העיר כירכוך שבמהלכה נהרג מפקד בכיר מאוד בארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו שקיים סיכוי לאסון הומניטארי בלתי-נתפס עם הצבא העיראקי יכבוש אתה עיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים;  מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של כ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה במרכז תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 13 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנערכה על מתחם צבאי הנמצא במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – קשמיר – הודו: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מירי של חיילים הודים שפעלו באזור הגבול המשותף הנמצא בחבל קשמיר.
--
סומליה – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 22 חיילים בהפצצה אמריקאית שנערכה בסומליה בשל טעות בזיהוי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מהמיליציות הטורקיות החמושות בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מאז ניסיון ההפיכה בטורקיה ביולי 2016, חלה ירידה ניכרת בכניסת תיירים למדינה בסדר-גודל של 38 אחוזים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתו של מאבטח מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: