Friday, October 7, 2016

טרור אסלאמי - 225 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים באפגניסטן; 22 חיילים נהרגו בניז'ר; 20 הרוגים בתימן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 6 הרוגים בקניה בהתקפת טרור אסלאמית; 4 בני-אדם נהרגו בפקיסטן; חייל נהרג בטורקיה; 376 בני-אדם נהרגו בעיר חאלב שבועיים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, בלוב, בסומליה, במאלי, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 225 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות בטורקיה מסרו על עשרות הרוגים בפיגוע-תופת שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו ליד הגבול המשותף עם טורקיה. מקורות נוספים מסרו על הנפגעים רבים בהפצצות כבדות מאוד שהיו באזור העיר חאלב – דובר צבאי בסוריה מסר על הצלחות קרקעיות נוספות באזור העיר חאלב במהלך היממה האחרונה. מקורות באו"ם מסרו שכ-8,000 מורדים מתבצרים בחלקים המזרחיים של העיר חאלב, וכי כל אזור המזרחי של העיר הפך לעיי-חורבות בחודשיים האחרונים. עוד נמסר כי בשבועיים האחרונים נהרגו בחאלב 376 בני-אדם. כמו כן נמסר פי גורמים רשמיים בסוריה על עשרות רבות של נפגעים בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזור דרעא, דמשק, חומס, אל-חמה ולטקיה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על נפגעים רבים בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזור מחוז אידליב. מקורות בטורקיה מסרו על הריגתו של צעיר סורי מירי של חיילים טורקים ליד הגבול המשותף בין שתי המדינות.

Pro-govt Iraq fighters ‘likely’ killed in US-led coalition airstrike near Mosul – US official

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים בעיראק מסרו על הריגתם של 20 מאנשי המליציות הסוניות הפרו-ממשלתיות בהתקפה אווירית של ארה"ב שנערכה ליד העיר מוסול. בין ההרוגים היה כנראה אחד ממנהיגי השבטים הסונים שכרתו ברית עם ממשלת עיראק השיעית.  גורמים אזרחיים בצפון עיראק מסרו על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בשתי התקפות שנערכו בידי גורמים שיעים הפועלים באזור.  מקורות אזרחיים נוספים בעיראק מסרו על כ-2 מיליון ילדים עיראקים הנמצאים מחוץ למסגרת לימודים כלשהי בשל מלחמת-האזרחים המתחוללת במדינה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה במחוז סעדה ליד הגבול המשותף בין תימן לסעודיה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על הפצצות של בסיסי צבא הנמצאים בשליטת השיעים בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתם של כ-25 בני-אדם ביום של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". מקורות צבאיים מסרו שמרבית הנפגעים היו באזור העיר קונדוז באזור העיר קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך מבצע צבאי של הצבא הפקיסטני שנערך במחוז בלוצ'יסטן. גורמים נוספים בפקיסטן מסרו שהמבצע הצבאי יימשך גם במהלך הימים הבאים. גורמים לא רשמיים מסרו גם על הרוגים בפעילות משטרתית שנערכה באזור העיר קראצ'י נגד ארגונים טרור אסלאמיים.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתם של 20 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שתקפו מחנה פליטים של אזרחים ממאלי שנמלטו ממדינתם. גורמים נוספים מסרו שהטרוריסטים המוסלמים מזוהים כנראה עם ארגון "אל-קאעידה" הפועל במאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום מזרח טורקיה. מאז יולי 2015 נהרגו באזור זה יותר מ-600 חיילים ושוטרים בהתקפות של המחתרת הכורדית.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור חבל קשמיר ההודי. לאורך כל השבוע האחרון היו חילופי-האשמות בין הודו לפקיסטן על המשבר החמור שנוצר בחבל קשמיר מאז חודש יולי 2016. במהלך התקפה הנדונה נהרגו באזור זה בלבד יותר מ-100 בני-אדם – כולל עשרות אזרחים מוסלמים שנפגעו מירי של חיילים הודים.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-6 באוקטובר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפת של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו מסומליה. גורמים רשמיים בניגריה מסרו שההתקפה נערכה בכפר מנדרה וכי כל ההרוגים היו נוצרים. כמו כן נמסר כי במהלך ההתקפה נפגע רכב משטרתי מפיצוץ של מטען-צד. דוברים של ארגון הטרור האסלאמי "אל-שבאב" מסרו שהם ימשיכו לתקוף בקניה כל עוד היא שולחת חיילים במסגרת "האיחוד-האפריקאי" הפועל בסומליה נגד הארגון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: