Saturday, October 15, 2016

טרור אסלאמי - 280 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן;  25 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 14 חיילים נהרגו בלוב; 13 הרוגים בסומליה; 12 חיילים נהרגו במצרים; 8 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בפקיסטן; 4 חיילים נהרגו במאלי; 4 חיילים נהרגו בטורקיה בהתקפה של המחרת הכורדית; 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקווקז, בקשמיר, במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 280 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים וממשלתיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו שהצבא הסורי וחיל-האוויר הרוסי עוסקים ב"ניקוי" העיר חאלב מכל ארגוני הטרור הפועלים במזרח העיר ובאזורים הנמצאים בשליטת הצבא הסורי. כמו כן נמסר על סדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה גרמו לעשרות רבות של נפגעים נוספים בעיר. גורמים ממשלתיים מסר על הפצצות אוויריות כבדות שנערכו בשוליים כפריים של העיר אך-חמה וכי במהלכן נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגוני שונים. באזור העיר חומס נהרגו יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. יותר מ-20 הרוגים היו באזור העיר אל-ראקה בהפצצה אמריקאית. קרבות עם נפגעים רבים נוספים היו במחוז אידליב, בדיר אל-זור, בגבול המשותף בין סוריה לטורקיה, וכן גם במחוז לטקיה. מקור אחד מסר על נפגעים נוספים בקרבות שהיו באזור הרי קלמון ליד הגבול עם לבנון.

Katyusha ROCKETS IMPACT IN SYRIA

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו בדרום תימן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 6 קצינים בכירים בממשלת צנעא שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במהלך הלוויה של קצין בכיר אחר שנהרג בקרבות עם הכוחות הפרו-סעודים. גורמים שיעים בתימן מסרו על עשרות חיילים סעודים שנפגעו במהלך התקפות של המיליציות השיעיות שפעלו באזור הגבול המשותף עם סעודיה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 14 חיילים בקרבות שהיו במהלך היממה אחרונה בעיר סירט נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקור רפואי בלוב מסר שכל החיילים נפגעו מירי של צלפים. דובר צבאי נוסף מסר שארה"ב ערכה 3 התקפות אוויריות במהלך היממה אחרונה בעיר סירט. מאז חודש מאי 2016 נהרגו בקרב על העיר סירט יותר מ-550 חיילים לובים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם – כולל חיילים, שוטרים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאים יזומה שנערכה בצפון-מזרח פקיסטן. כמו כן נמסר של הריגתם של 3 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז קוויטה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו ברחבי סומליה במהלך היממה האחרונה. ככול הידוע, מרבית הנפגעים היו אזרחים וחיילים סומלים.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 4 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במרכז מאלי נגד שיירה צבאית שעברה באזור.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. 2 הטרוריסטים היו אחראים להוצאתו-להורג של אזרח צרפתי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 12 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו נגד בסיס צבאי הנמצא בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בטורקיה מסרו ב-14 באוקטובר 2016 על הריגתם של 4 חיילים ועל פציעתם של 10 נוספים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: