Saturday, October 22, 2016

טרור אסלאמי - 290 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 21 לוחמים כורדים ו-2 חיילים נהרגו בטורקיה; 15 הרוגים בדרום-סודאן; 10 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בלוב; 4 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו בקשמיר; חייל נהרג בפקיסטן; אזרח נהרג בסומליה; 500 אזרחים נהרגו בחאלב בארבעת השבועות האחרונים בהפצצות של רוסיה וסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בניז'ר, בסומליה, במאלי, בתימן, במצרים, בסודאן, בלוב, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 290 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים בעיר חאלב מסרו כי בשל תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה, חל עיכוב בפינוי האזרחים מהחלק המזרחי של העיר. גם במהלך היממה האחרונה נמסר על נפגעים בקרבות מקומיים בעיר. הפסקת-האש בחאלב הוארכה ל-24 שעות.  גורמים נוספים מסרו על הריגתם של לפחות 6 חייליים סורים מפיצוץ של מוקש באזור העיר אל-חמה. במזרח סוריה נהרגו עשרות טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה של הצבא הסורי. קרבות עם נפגעים רבים היו ברוב הערבים הערים המרכזיות של סוריה. גורמים באו"ם מסרו שבארבעת השבועות האחרונים נהרגו בעיר חאלב יותר מ-500 אזרחים בהפצצות קשות של רוסיה וסוריה. דוברים בלבנון מסרו שבחודש האחרון נהרגו 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו בעיר חאלב.


Islamic State group have attacked several buildings in the Iraqi city of Kirkuk

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים ובקרבות קשים היו במהלך היממה האחרונה באזור העיר מוסול. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-20 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים מסרו על התנהגות פרועה מאוד של חיילים עיראקים נגד אזרחים סונים המתגוררים בכפרים שנכבשו מידי ארגון "המדינה האסלאמית". הארגון ביצע במהלך היממה האחרונה פיגועי-התאבדות קטלניים מאוד שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-21 באוקטובר 201 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של תקריות שהיו במהלך היממה אחרונה למרות ההסכם על הפסקת-האש. גורמים נוספים מסרו שבאופן-כללי השקט נשמר באזורים רבים ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות בינלאומיים מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתם של 4 פליטים מירי של טרוריסטים מוסלמים שירו לעבר ספינת-פליטים באזור החוף הלובי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתם של 4 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
הודו – קשמיר - פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתו של חייל פקיסטני בחילופי-אש בין הודו לפקיסטן בגבול המשותף באזור חבל קשמיר. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים במהלך התפרעויות אלימות של מוסלמים המתגוררים בחבל קשמיר ההודי.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים באיחוד-האפריקאי מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתו של אזרח סומלי בטעות בעקבות פעילות מבצעית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של התקפות קטלניות שנערכו בידי טרוריסטים מקומיים הפועלים נגד ממשלת דרום-סודאן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-21 באוקטובר 2016 על הריגתם של 21 מאנשי המחתרת הכורדית, וכן על הריגתם של הריגתם של 2 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: