Wednesday, October 19, 2016

טרור אסלאמי - 310 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 70 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 חיילים ו-20 אזרחים נהרגו בניגריה; 19 טרוריסטים מוסלמים ו-6 חיילים נהרגו במצרים; 7 לוחמים כרודים נהרגו בטורקיה; 4 שוטרים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בפיגוע-התאבדות בסומליה; 3 הרוגים בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם פגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במאלי, בניגריה, בקמרון, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 310 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-18 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך היממה אחרונה ברחבי סוריה. מקורות רשמיים ברוסיה מסרו על השהייה של ההפצצות אוויריות הנערכות על העיר חאלב לקראת הפסקת-האש ההומניטארית שהוכרזה למשך 8 שעות לכול היותר ביום חמישי הקרוב. הפסקת-האש הושגה כדי לאפשר למי שרוצה לעזוב את העיר להגיע בבטחה לאזורים מוגנים יותר. אולם, מקורות אזרחיים מסרו על הריגתם של 5 אזרחים בהפצצה אווירית של הצבא הסורי שנערכה באזור המזרחי של העיר. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות של הקואליציה האמריקאית שפעלה בצפון-סוריה. מקורות ממשלתיים מסרו על עשרות הרוגים בקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. הצבא הסורי מסר על כיבושה של עיירה באזור אל-חמה ועל הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים במהלך הקרב. מקורות מלבנון מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון חיזבאללה, חאתם חמאדה שכינויו היה ח'אג אללה, בקרבות שהיו בסוריה. ההלוויה נערכה כנראה במהלך היממה אחרונה באזור העיר ביירות.

The Islamic State fighters attacked Peshmerga eastern Mosul

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-18 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך ביממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים מסרו שבין ההרוגים היות לפחות 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצות אוויריות שנערכו באזור העיר מוסול. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של 11 מאנשי המליציות השיעיות בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר בגדאד. דוברים כורדיים מסרו על הריגתם של לפחות 12 חיילי ה"פשמרגה" של האוטונומיה הכורדית במהלך קרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים נוספים בעיראק מסרו כי במהלך היממה האחרונה שוחררו יותר מ-24 כפרים באזור העיר מוסול שהיו בידי ארגון "המדינה האסלאמית". ארגון "המדינה האסלאמית" הוציא-לפועל לפחות 10 פיגועי-התאבדות נגד הכוחות הפועלים באזור העיר מוסול.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 באוקטובר 2016 על הריגתם של 70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה אורכה מאוד של קרבות שנערכו נגד ארגון הפועל במחוז הלמנד ובמחוז פארה. גורמים צבאיים נוספים מסרו שכוחות אמריקאיים השתתפו בהתקפות אוויריות במחוז פארה נגד ארגון "הטליבאן". בתוך כך נמסר מפי גורמים ערביים שארגון "הטליבאן" מנהל שיחות על הפסקת-אש עם ממשלת אפגניסטן בתיווכה של קטאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות מקומיים בפקיסטן מסרו ב-18 באוקטובר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של חיילים פקיסטנים שפעלו באזור דרום-ווזיריסטן נגד ארגוני טרור הפועלים באזור. במקורות אזרחיים במחוז מסרו שהשלושה היו אזרחים.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים ומודיעיניים בקמרון מסרו ב-18 באוקטובר 2016 על הריגתם של 20 חיילים ניגריים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. כמו כן נמסר שבהתקפה נפצעו עשרות חיילים נוספים. עוד נמסר על הריגתם של 20 מוסלמים משבט הפולאני בהתקפות של כפריים שפעלו באזור העיר קדונה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-18 באוקטובר 2016 על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", וכן על הריגתם של 6 חיילים במבצע הצבאי הנערך – זה היום השלישי - נגד הארגון הפועל בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 באוקטובר 2016 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הטלת עוצר על 15 יישובים כורדים בדרום-מזרח טורקיה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 באוקטובר 2016 על הריגתם של 4 שוטרים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "אל-שבאב" שפעל באזור העיר מוגדישו. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו צפונית לעיר מוגדישו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: