Friday, October 14, 2016

טרור אסלאמי - 340 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 100 חיילים ושוטרים, 10 אזרחים ו-10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 60 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 4 הרוגים בסומליה; 3 חיילים נהרגו בפיגוע טרור אסלאמי בבורקינה פאסו;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; חייל נהרג בטורקיה; ארה"ב תקפה מטרות בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, סומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בקמרון, בפיליפינים, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 340 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים קשים ובהפצצות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על עשרות נפגעים נוספים בהפצצות שהיו במהלך היממה האחרונה בחלק המזרחי על העיר חאלב. מקורות אזרחיים בעיר מסרו על הריגתם של כ-100 אזרחים ביומיים האחרונים בהפצצות אוויריות של רוסיה וסוריה. כמו כן נמסר מפי גורמים ערביים על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שהיו בצפון סוריה. 20 הרוגים מ"צבא סוריה החופשי"  בעקבות  פיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בצפון סוריה ליד הגבול עם טורקיה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים מאוד באזור העיר אל-חמה ובמחוז אידליב. מקורות ממשלתיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר דרעא, דיר אל-זור, חומס, תדמור ולטקיה.

Islam in Syria
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ומקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על פעילות צבאית נוספת רחבת-היקף במחוז אל-אנבר. כמו כן נמסר שמזל"ט של ארגון "המדינה האסלאמית" הרג 2 לוחמים כורדים. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הפצצה אווירית של טורקיה שנערכה נגד מטרות כורדיות בצפון-עיראק.

Islam in Germany

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בעיקר בדרום-תימן בין המיליציות הסוניות לבין המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. ארה"ב תקפה מטרות באזור נמל חודיידה בעקבות ירי לעבר ספינות אמריקאיות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר סירט במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בלוב מסרו על מאמץ צבאי נוסף לקראת כיבושה המלא של העיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתם של 10 אזרחים ושל 10 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר על הריגתם של כ-100 חיילים ושוטרים במהלך הימים האחרונים בקרבות קשים מאוד נגד ארגון "הטליבאן" שפעל במחוז הלמנד. מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו שבכל חודש הם מאבדים כ-5,000 לוחמים בקרבות עם ארגוני הטרור באפגניסטן או מעריקות. אך בכל חודש הם בסך הכל מצליחים לגייס רק כ-3,000 חיילים ושוטרים חדשים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י. גורמים מקומיים מסרו שהשניים נהרגו לאחר קרב ממושך מאוד.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתם בדם קר של 4 זקנים שחוסלו בסכינים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
בורקינה פאסו – טרור אסלאמי – מאלי: מקורות צבאיים בבורקינה פאסו מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתם של 3 חיילים שהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שחדרו למדינה מאזור הגבול המשותף עם מאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 באוקטובר 2016 על הריגתו של חייל בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: