Sunday, October 23, 2016

טרור אסלאמי - 543 הרוגים ביממה האחרונה

400 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 60 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  5 הרוגים בתימן; גנרל בצבא המצרי חוסל בקהיר; מוסלמי נהרג בחבל קשמיר; 111 בני-אדם נהרגו בחבל קשמיר בשלושת החודשים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסומליה, בסודאן, במאלי, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 543 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 באוקטובר 201 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות אזרחים מסרו על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בקרבות ובהפצצות שהיו באזור הכפרי מערבית לעיר חאלב. מייד לאחר סיום הפסקת-האש במזרח חאלב, פרצו קרבות בין הצדדים הלוחמים ונמסר על נפגעים אחדים. מקורות עצמאיים ורשמיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים במחוז אידליב, בדיר אל-זור, בדרעא, בחסכה, באל-חמה, בחומס, בלטקיה ולאורך הגבול המשותף עם טורקיה. גורמים בכירים ברוסיה מסרו ש"אם אסד לא ישלוט בדמשק, ארגון אל-קאעידה ישלוט בדמשק".

Battle for Mosul: Iraqi forces capture key town of Bartella

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-22 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-400 בני-אדם בסדרה של הוצאות-להורג, בפיגועי-טרור קטלניים ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 285 נערים וגברים שהוצאו-להורג בעיר מוסול בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתם של 45 חיילים ושוטרים בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה בעיר כירכוך.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-22 באוקטובר 2016 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בסדרה של תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה למרות הפסקת-האש שנחתה בין הצדדים. מקורות נוספים במפרץ מסרו שהקרבות הקרקעיים בתימן נמשכו לאורך כל היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו שהמיליציות השיעיות הפועלות לאורך הגבול עם סעודיה ירו פצצות מרגמה לעבר השטח הסעודי.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 באוקטובר 2016 על הריגתם של לפחות 55 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה רחבת-הקיף שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז ננגרהאר שבצפון אפגניסטן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 באוקטובר 2016 על הריגתו של מפקד דיביזיה המוצבת בסיני מירי של טרוריסטים מוסלמים שארבו לו ליד ביתו באזור העיר קהיר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 באוקטובר 2016 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. גורמים ביטחוניים במפרץ מסרו שהשישה נהרגו בחיסול-ממוקד שנערך באמצעות מל"ט. גורמים נוספים בטורקיה מסרו שבארבעת הימים האחרונים נהרגו כ-40 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-22 באוקטובר 2016 על הריגתו של תושב מוסלמי מירי של חיילים הודים שפעלו בחבל קשמיר בעקבות התפרעויות אלימות מאוד של תושבים מוסלמים נגד הנוכחות של הודו בקשמיר. מקורות בפקיסטן מסרו ש"בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 111 בני-אדם באינתיפאדת קשמיר". ממשלת פקיסטן שוב גינתה את הריגתו של אזרח מוסלמי מירי של חיילים הודים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: