Friday, December 2, 2016

טרור אסלאמי - 206 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 חיילים נהרגו בלוב; 2 אזרחים נהרגו בדארפור; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר ההודית;  3,976 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש נובמבר 2016; יותר מ-15,000 בני-אדם נהרגו בידי ארגון "בוקו חראם" בשבע השנים האחרונות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בתימן, בלוב, סודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 206 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בחאלב מסרו על עשרות נפגעים נוספים במהלך היום וכן על בריחתם של אלפי תושבים נוספים מהעיר. דוברים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בדרעא, בחומס, באל-חמה, באזור דמשק, בדיר-אל-זור, בתדמור, בחסכה, בלטקיה, במנביג' ובצפון מחוז אדליב. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של בני-אדם נוספים בעקבות הפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון סוריה.

Aleppo: Russia and Syria Kill 440 Civilians, 90 Children in a Month

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו כי במהלך חודש נובמבר 2016 נהרגו בעיראק 3,976 בני-אדם. מתוכם היו 1,533 אזרחים.  לעומת זאת, מקורות באו"ם מסרו על הריגתם של 1,959 חיילים, שוטרים, אנשי מיליציות שיעיות ולוחמים כורדים במהלך חודש נובמבר, וכן נמסר על הריגתם של 926 אזרחים. מאידך, על-פי הערכות של הצבא העיראקי, במהלך החודש האחרון נהרגו כ-2,220 טרוריסטים מוסלמים – אך על-פי מיטב הערכות, המספר הזה מוגזם בעליל.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסמרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתם של 8 חיילים בקרבות שהיו באזור העיר טריפולי במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שמיליציות אסלאמיות חמושות פעלו באזורים רבים ברחבי העיר טריפולי. שלטונות ביטחון ביקשו בתושבי העיר להישאר בבתיהם.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני ובהפצצות אוויריות של ארה"ב שנערכו ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היה מפקד בכיר מאוד בארגון "המדינה האסלאמית" הפועל במחוז ננגרהאר.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך פעילות צבאית יוזמה שנערכה בחבל קשמיר ההודי. גורמים צבאיים נוספים בהודו מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם במהלך חודש נובמבר 2016 בקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים בפעולות צבאיות נגד פקיסטן באזור הגבול המשותף העובר בחבל קשמיר. מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו שהצבא ההודי הרג 26 בני-אדם בחבל קשמיר הפקיסטני במהלך חודש נובמבר 2016. מנגד, נמסר מפי גורם צבאי בהודו על הריגתם של 28 חיילים ושוטרים בחודשיים האחרונים בפעולות טרור שהיו בחבל קשמיר ההודי. 
--
ארגון בוקו-חראם – טרור: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-15,000 בני-אדם בידי ארגון "בוקו חראם" בשבע השנים האחרונות בניז'ר, בניגריה, בקמרון ובצ'אד. במהלך התקופה הנדונה, ארגון "בוקו חראם" גרם לבריחתם של 2.6 מליון בני-אדם. למרות צמצום ניכר בשטחים הנמצאים בשליטת הארגון בהשוואה לשנת 2014, הוא מצליח להוציא לפועל התקפות טרור קטלניות שרבות מהן אינן מגיעות לידיעת הציבור. רק בתקופה האחרונה, הארגון גרם לבריחתם של 220,000 בני-אדם מניגריה לניז'ר. כמו כן נמסר שהארגון מונע בכוח סיוע כלשהו לפליטים הנמצאים בניז'ר ובמקומות נוספים. גורמים נוספים מסרו לאחרונה על אלפי נוצרים שנרצחו בידי חברי הארגון הפועל בניגריה. כמו כן, מרבית המיליציות האסלאמיות החמושות הפועלות בניגריה שאינן קשורות לארגון "בוקו חראם" פועלות בשיטתיות נגד יישובים נוצריים, כנסיות ומוסדות המזוהים עם העדה הנוצרית. אלפי בתי-ספר בצפון ניגריה נהרסו או נסגרו בשל הפעילות הקטלנית של הארגון. ארגונים נוצריים בניגריה מדברים על הריגתם של אלפי נוצרים, רק בשנה האחרונה, בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי ניגריה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום החבל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: