Sunday, December 4, 2016

טרור אסלאמי - 287 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-5 חיילים נהרגו באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 4 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, במאלי, בקמרון, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 287 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שהצבא הסורי השתלט על כמחצית החלק המזרחי של העיר חאלב שהיה בידי המורדים. רוסיה וארה"ב דנות על הוצאת המורדים מהעיר. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על הפלתו של מטוס קרס סורי בידי המורדים במזרח , וכן נמסר על הריגתם של 2 הטייסים. קרבות עם נפגעים רבים היו באזור אידליב, בדיר אל-זור, בלטקיה, בחומס, באל-חמה, בקובנה, באל-ראקה, בדרעא ובדמשק. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו שבוודאות נהרגו במהלך היממה האחרונה כ-60 בני-אדם.

Syria War video - 3 December 2016

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-3 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר שבפיגוע-התאבדות שהיה בצפון-עיראק נהרגו 13 מאנשי המיליציות השיעיות. גם במרכז בעיר בגדאד נמסר על 9 הרוגים בפיגוע-התאבדות.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן ומקורות ערביים מסרו ב-3 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במחוז מאריב במהלך היממה האחרונה. דוברים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-170 בני-אדם רק בחודש האחרון באזור העיר תעז שהיא העיר השלישית בגודלה בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בדצמבר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתם של 5 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות נגד ארגון "הטליבאן" שנערכו במערב אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 בדצמבר 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" ביום של קרבות שהיו בצפון סומליה במחוז פונטלנד.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-3 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בפעולה צבאית יזומה נוספת שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. במהלך היומיים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד כ-20 מאנשי המחתרת.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-3 בדצמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בחבל קשמיר ההודי במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: