Monday, December 5, 2016

טרור אסלאמי - 310 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 37 טרוריסטים מוסלמים, 23 אזרחים ו-7 חיילים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בקווקז; 4 חיילים נהרגו בסעודיה; מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 94 לוחמים כורדים בטורקיה בשבוע האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, במאלי, בסודאן, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 310 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-4 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות רחבות-הקיף שנערכו במהלך היממה אחרונה במוקמות אחדים ברחבי סוריה. מקורות בעיר חאלב מאמץ רוסי להביא לנסיגת כל המורדים הפועלים במזרח העיר כבר בימים הקרובים הצבא הסורי אף הוא הודיע למורדים שעליהם לצאת מהעיר בהקדם. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הפצצות כבדות מאוד אזור אל-חמה ובאידליב. רק באזור אידליב נהרגו במהלך היממה האחרונה כ-60 בני-אדם בהפצצות אוויריות קשות של רוסיה. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים באזור העיר דרעא, באזור דמשק, באל-חמה, בדיר אל-זור, באל-ראקה ולאורך הגבול המשותף בין סוריה לטורקיה.

Head of ISIS ‘branch’ in Russia’s N. Caucasus killed in special police op

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-4 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיראק מסרו על כאוס בלתי-נסבל במערך הסיוע לאזרחים הנמלטים מהעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות שיעים מסרו על הריגתם של 4 חיילים סעודים מירי של צלפים שפעלו באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2016 על הריגתם של 37 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בהתקפה כושלת של הארגון שנערכה על מתחם צבאי הנמצא במערב אפגניסטן. גורם צבאי נוסף מסר שבתגובה לכישלון של הארגון, היא חיסל 23 אזרחים במהלך סוף-השבוע האחרון. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 חיילים נוספים בקרבות הללו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם (כנראה אזרחים) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור בלוצ'יסטן. מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בחודש נובמבר 2016 רק באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות אווירית יזומה שנערכה במחוז חייבאר שבצפון ווזיריסטן.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-4 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז. בין ההרוגים היה המפקד הבכיר של הארגון בצפון הקווקז.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-4 בדצמבר 2016 על הריגתם של 94 מאנשי המחתרת הכורדית בשבוע האחרון בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: