Thursday, December 1, 2016

טרור אסלאמי - 316 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 חיילים נהרגו בסומליה; חייל נהרג בתאילנד; חייל נהרג בטורקיה; יותר מ-50,000 אזרחים נמלטו בימים האחרונים ממזרח חאלב; ארדואן הצהיר שהצבא הטורקי בסוריה נועד להביא לסיום משטרו של אסד; עשרות כורדים נהרגו בהתקפה של טורקיה בצפון-עיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במאלי, בצ'אד, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ  316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-30 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות, בהוצאות-להורג ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובהפגזות שנערכו בידי כל הארגונים הפועלים בעיר. כ-50,000 בני-אדם נמלטו ממזרח חאלב הימים האחרונים. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על קרבות קשים באזור העיר דמשק עם נפגעים רבים. דוברים נוספים מסרו על התקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה על בית-חולים הנמצא במחוז אידליב. עוד נמסר על קרבות עם נפגעים בחומס, באל-חמה, בדרעא, באל-ראקה ובמקומות נוספים. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 5 לוחמים כורדים בקרבות שהיו באזור אל-ראקה. מקורות בטורקיה מסרו על חטיפתם של 2 חיילים טורקים בסוריה בידי אחד מהארגונים הפועלים בצפון המדינה. מקורות צבאיים בסוריה אישרו שישראל תקפה מטרות צבאיות באזור דמשק. ארדואן הצהיר שהנוכחות הצבאית של טורקיה בסוריה נועדה לסיים את משטרו של בשאר אל-אסד.

Aleppo: Dozens of civilians killed fleeing Syrian army advance

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-30 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אווירות קשות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאים נוספים מסרו על טיהור מלא בשלושה אזורים ליד העיר מוסול במהלך קרבות שהיו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קבר-המונים נוסף ובו כ-100 גופות התגלה ביישוב חמאם אל-עליל, הנמצא דרומית לעיר מוסול. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 29 מחברי המחתרת הכורדית בפעולה צבאית יזומה שנערכה בצפון-עיראק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיקר במחוז טירא ובמקומות נוספים במהלך היממה האחרונה. ארגון "הטליבאן" באפגניסטן מסר על הריגתם של חיילים רבים ועל השמדתם של כלי-רכב צבאיים בהתקפה שנערכה באזור העיר קאבול.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-30 בנובמבר 2016 על הריגתם של 4 חיילים ועל פציעתם של 11 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום סומליה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-30 בנובמבר 2016 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-30 בנובמבר 2016 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: