Saturday, December 3, 2016

טרור אסלאמי - 421 הרוגים ביממה האחרונה

190 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 31 אזרחים ו-10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 28 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 16 לוחמים כורדים ו-3 חיילים נהרגו בטורקיה; 11 חיילים ו-6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 10 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בלוב; הרוג במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בצ'אד, בקמרון, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בקשמיר, בתאילנד, במצרים, בטורקיה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 421 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על מנוסתם של אלפי אזרחים נוספים מהעיר בעקבות הצלחות ניכרות של הצבא הסורי בעיקר במזרח העיר. ארגונים סורים מסרו על כ-17,000 הרוגים ופצועים בעיר חאלב מאז קריסתה של הפסקת-האש של ה-22 באפריל 2016. מספר ההרוגים במהלך התקופה נדונה בעיר חאלב נאמד ב-2,612 אזרחים – מתוכם 857 ילדים ו-307 נשים. גורמים ביטחוניים בדנמרק מסרו שמטוסיהם לא ישתתפו יותר בהתקפות אוויריות בסוריה ובעיראק. גורמים רשמיים באפגניסטן מסרו על יותר מ-1,000 אפגאנים שיעים מתנדבים שנהרגו בקרבות בסוריה במסגרת הקואליציה השיעית העומדת לצידו של בשאר אל-אסד.  גורמים ביטחוניים ברוסיה הגישו הצעה להקים "מסדרון הומניטארי" באזור העיר חאלב. דוברים צבאים בסוריה מסרו על הצלחות קרקעיות ניכרות באזור הכפרי של העיר דמשק במהלך היממה האחרונה.

Fighting In Libya’s Capital Tripoli Intensified Again

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-190 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו שהצבא העיראקי הצליח להשתלט על כ-20 אחוזים מהעיר מוסול.  גורמים צבאיים באוטונומיה הכורדית בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-1,600 לוחמים ולוחמות מהפשמרגה בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" מאז שהחלה ההתקפה הצבאית על העיר מוסול ב-17 באוקטובר 2016.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 מאנשי המיליציות השיעיות ועל פציעתם של רבים נוספים בקרבות שהיו בצפון-אזרח תימן. בינתיים נמשכים המאמצים להביא להסכם בתימן בין הצדדים במעורבותו האו"ם וכנראה גם של סין.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו באזור העיר טריפולי. מקורות נוספים מסרו שלאורך כל היממה האחרונה נרשמו קרבות קשים בין הצדדים הלוחמים על השליטה בעיר. גורמים אזרחיים מסרו שהאירועים אחרונים בעיר הם הגרועים ביותר בשנתיים האחרונות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של 31 אזרחים בהתקפות קטלניות של ארגון "הטליבאן" שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוז קנדהאר ובמקומות נוספים. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה ובאפריקה מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של 11 חיילים סומלים, וכן על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בעקבות התקפה שערך הארגון על מתחם צבאי הנמצא בדרום סומליה. מקורות צבאיים בסומליה אישרו רק את הריגתם של אנשי הארגון.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של 28 חיילי הממשלה בהתקפה של טרוריסטים מקומיים וארגוני המורדים הפועלים נגד הממשלה במרכזית של דרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפות של מיליציות אסלאמיות שבטיות הפועלות במרכז ניגריה. בימים האחרונים נמסר על עשרות התקפות כאלה עם נפגעים רבים בכל רחבי ניגריה. גורמים רשמיים בניגריה מסרו ששלטונות המדינה הצליחו להגיש סיוע דחוף באמצעות מסוקים ל-45,000 בני-אדם בצפון ניגריה הנתונים להתקפות קשות מצד ארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה בשדה-התעופה של העיר גאו. כ-10 בני-אדם נוספים נפצעו בהתקפה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-2 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. גורם צבאי בטורקיה מסרו שבהתקפה נהרגו 16 מאנשי המחתרת הכורדית. גורם צבאי נוסף מסר על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת בצפון-עיראק בהפגזה של טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: