Monday, January 2, 2017

טרור אסלאמי - 166 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בתימן; 11 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים נוספים בטורקיה בפיגוע באיסטנבול – ביניהם גם אזרחית ישראלית; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; טרוריסטית מוסלמית מתאבדת נהרגה בניגריה; חייל נהרג בסעודיה; שוטר נהרג בקשמיר ההודית; 60,000 בני-אדם נהרגו בסוריה בשנת 2016; 3,500 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן בשנת 2016; יותר מ-300 אזרחים נהרגו בקשמיר מירי של חיילים הודים בשנת 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בסומליה, בקמרון, במאלי, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 166 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-1 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שביצעו פיגוע בעיר טרטוס זו נהרגו 2 חיילים סורים. מקורות נוספים בסוריה מסרו על אירועי ירי שהיו באזור דמשק, חאלב, תדמור, דיר אל-זור, אידליב, אל-חמה ומקומות נוספים. מקורות כורדיים מסרו שמרבית הנפגעים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות בארגוני זכויות אדם בסוריה מסרו שמספר ההרוגים בסוריה במהלך שנת 2016 הגיע ל-60,000 בני-אדם – כולל חיילים, טרוריסטים, מורדים, אזרחים ואנשי מיליציות זרות.

Islam in Turkey - Istanbul new year Reina nightclub attack leaves 39 dead

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-1 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קשים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים נוספים מסרו על פיגוע-התאבדות נוסף בו נהרגו לפחות 10 חיילים עיראקים באזור העיר נג'אף. גם באזור העיר בגדאד היו פיגוע-התאבדות במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-1 בינואר 2017 על הריגתם של לפחות 12 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בין המיליציות השיעיות לבין המיליציות הסוניות הפועלות בדרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור הגבול המשותף עם סעודיה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 בינואר 2017 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית מתאבדת מארגון "בוקו חראם" שפעלה בצפון ניגריה. לא היו נפגעים נוספים בפיגוע.
--
טורקיה – טרור: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-1 בינואר 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בפיגוע ירי שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי שפעל במועדון הנמצא בעיר איסטנבול. עד כה נהרגו בפיגוע 39 בני-אדם, וכן נפצעו יותר מ-50 בני-אדם. דוברים רשמיים נוספים מסרו שמתנהל מצוד אחרי הטרוריסט. בין ההרוגים הייתה גם אזרחית ישראלית, ליאן זאהר נאסר, תושבת טירה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-1 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מ"ארגון לשחרור מורו" פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים, כן על הריגתם של 2 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במזרח אפגניסטן. 7 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בקרבות בין שני פלגים של ארגון "הטליבאן" הפועלים בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-1 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-3,500 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעולות צבאיות יוזמות שנערכו ברחבי פקיסטן לאורך כל שנת 2016.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-1 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-300 אזרחים, לאורך כל שנת 2016, מירי של חיילים הודים הפועלים בקשמיר ההודית הנחשבת לשטח כבוש בעיני הפקיסטנים. מקורות בהודו מסרו על הריגתם של 87 חיילים ושוטרים הודים בחבל קשמיר מירי של טרוריסטים מוסלמים ושל הצבא הפקיסטני. כמו כן, מקורות תקשורתיים בהודו מסרו על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בחבל קשמיר ההודית.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: