Friday, January 13, 2017

טרור אסלאמי - 273 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 53 טרוריסטים מוסלמים ו-17 חיילים נהרגו בניגריה;  20 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 5 חיילים נהרגו במאלי; 4 טרוריסטיות מוסלמיות נהרגו בקמרון; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, בקמרון, בצ'אד, בקשמיר, בפיליפינים, בסודאן, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 273 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-12 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים מסרו על קרבות באזור העיר חלאב בהם נהרגו אזרחים אחדים. כמו כן נמסר על קרבות קשים באזור חומס ובמחוז אידליב בהם נהרגו עשרות בני-אדם. דובר צבאי בסוריה מסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה צבאית יזומה שנערכה באזור הכפרי של העיירה אל-באב. במהלך ההתקפה הושמדו 5 רכבים של הארגון על יושביהם. בדמשק נהרגו 8 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בתחנת-משטרה מקומית. מקורות באו"ם מסרו שהפסקת-האש מחזיקה מעמד בסוריה.

Airstrikes in Syria Kill Dozens, Including Children

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-12 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיר מוסול. מכון מחקר בריטי מסר שבשנת 2016 נהרגו בעיראק 16,361 אזרחים בידי כל הצדדים הלוחמים בעיראק. שנת 2016 הייתה אחת מהשנים הקטלניות ביותר  מאז הפלישה האמריקאית לעיראק בשנת 2003.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-12 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי סעודיה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עזים באזור העיר תעז, במחוז סעדה ובדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות מקומיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2017 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים במהלך היתקלות שהייתה במחוז פנג'אב. דובר משטרתי נוסף ששלושה טרוריסטים נוספים הצליחו להימלט.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-12 בינואר 2017 על הריגתן של 4 טרוריסטיות מוסלמיות מארגון "בוקו חראם" שניסו לחדור לקמרון דרך הגבול המשותף עם ניגריה. קמרון החליטה להרחיב עוד יותר את הפעולות צבאיות בגבול המשותף. מקור מדיני בקמרון מסר שהמלחמה נגד ארגון "בוקו חראם" זוכה להצלחה ניכרת בחודשים האחרונים.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-12 בינואר 2017 על מציאתן של 15 גופות של חיילים ניגרים שנרצחו, באוקטובר 2016, בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. במהלך הפעולה של הצבא הניגרי שנערכה בימים האחרונים נהרגו 53 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים ניגרים בקרבות נגד "בוקו חראם" הפועל באזור הגבול המשותף עם צ'אד.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-12 בינואר 2017 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".  מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו על שליחתם של מאות חיילים גרמנים נוספים כדי לסייע לממשלה המקומית במלחמה נגד ארגוני הג'יהאד.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-12 בינואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בחבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: