Wednesday, January 4, 2017

טרור אסלאמי - 280 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 66 הרוגים באפגניסטן; 40 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בתימן; 9 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסוריה; 6 הרוגים נוספים בסומליה; 3 הרוגים בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר בהיתקלות עם חיילים הודים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, במאלי, באלג'יריה, בתימן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 280 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היום ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בהפצצות אוויריות ובקרבות שהיו בצפון סוריה. דוברים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים באל-סוויידה, במחוז אדליב, באל-ראקה, באל-חמה, בחומס וכנראה גם באזור לטקיה. כמו כן נמסר על הצלחות קרקעיות של הצבא הסורי באזור העיר דמשק. דוברי המורדים בסוריה מסרו שהם מפסיקים את השיחות עם משטר הסורי בשל הפרות רבות של הפסקת-האש.

People struggling to find enough food and water in Mosul

--
סוריה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו ב-3 בינואר 2017 על הריגתם של 9 בני-אדם – ביניהם היה מפקד בכיר בארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון סוריה ב-1 בינואר 2017.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-3 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גם במהלך היממה האחרונה ארגון "המדינה האסלאמית" ביצע התקפות נגד יעדים צבאיים ברחבי עיראק שבמהלכן נהרגו ונפצעו עשרות חיילים עיראקים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בעיראק מסרו ב-3 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. ארגונים בינלאומיים מסרו שהמצב התזונתי בתימן נמצא באחד מרגעי השפל בהיסטוריה המודרנית של תימן. עשרות ילדים מתים בכל שבוע בשל מחסור במזון ובציוד רפואי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בינואר 2017 על הריגתם של 53 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה רחבת-היקף שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" מפיצוץ של מטען-חבלה. קצין אפגאני נהרג באירוע אחר מפיצוץ של מטען-חבלה. עוד 6 שוטרים נהרגו בהתקפה שנערכה בצפון באפגניסטן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 בינואר 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קראצ'י. בין ההרוגים היה קצין משטרה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-3 בינואר 2017 על הריגתו של טרוריסטי מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 בינואר 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועי-טרור שהיו באזור העיר מוגדישו במהלך היממה הקודמת. בכך עלה מספר ההרוגים ל-14 בני-אדם. ארגון "אל-שבאב" נטל אחריות לפיגועים הללו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: