Friday, January 6, 2017

טרור אסלאמי - 304 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 5 אזרחים ו-3 טרוריסטיות מוסלמיות נהרגו בניגריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 2 טרוריסטים מוסלמים, שוטר ואזרח נהרגו בטורקיה;  2 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן; שוטרת נהרגה באפגניסטן;  1,112 פיגועי-התאבדות התבצעו בידי ארגון "המדינה האסלאמית, בשנת 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בקווקז, בקשמיר, בפיליפינים, בלוב, בסומליה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 304 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-5 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהתקפות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור חאלב, דיר אל-זור, אל-ראקה, חומס ובמחוז אדליב. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שנערכו בצפון סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה במחוז לטקיה.  ארגון "המדינה האסלאמית" מסר כי במהלך שנת 2016 הארגון ביצע 1,112 פיגועי-התאבדות בסוריה ובעיראק. בעיראק לבדה התבצעו 761 פיגועי-התאבדות. 797 מפיגועי-ההתאבדות התבצעו באמצעות מכוניות-תופת. מאידך, מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו על הריגתם של 35,000 טרוריסטים מוסלמים מכל הארגונים הפועלים בסוריה שנפגעו בהפצצות אוויריות של רוסיה מאז חודש ספטמבר 2015.

Turkey city of Izmir hit by deadly car bomb blast

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-5 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. פיגועי-התאבדות נוספים עם נפגעים רבים היו במהלך היממה האחרונה ברחבי-עיראק. מקור צבאי בכיר בעיראק מסר שכ-70 אחוזים מהאזור המזרחי של העיר מוסול נמצא בשליטה של הצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 בינואר 2017 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות שיעים מסרו שבנוסף לכך נהרגו לפחות 9 חיילים סעודים בהתקפה של המיליציות השיעיות.
--
אפגניסטן – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בינואר 2017 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים בפעילות צבאית שנערכה במחוז קונדוז נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. עוד נמסר על הריגתה של שוטרת אפגאנית מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בינואר 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-5 בינואר 2017 על הריגתן של 3 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות לפי הגעתן למרכז מסחרי הנמצא בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בתקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-5 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 בינואר 2017 על הריגתם של שוטר ואזרח בהתקפת ירי ומפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר איזמיר. 2 הטרוריסטים המוסלמים נהרגו מירי של שוטרים שנכחו במקום.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: