Saturday, January 14, 2017

טרור אסלאמי - 316 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בעיראק; 80 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 70 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 3 טרוריסטים מוסלמים מ"אל-קאעידה" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים ו-2 אזרחים נהרגו בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בתימן, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות זרים מסרו ב-13 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות מקומיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי טורקיה ורוסיה. דובר צבאי בטורקיה מסר על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שנערכו בצפון סוריה. כמו כן נמסר על פיגועי-התאבדות באזור אל-חמה שבמהלכם נהרגו חיילים סורים. קרבות מקומיים עם נפגעים היו גם באזור דמשק, חאלב, דרעא, חומס, דיר אל-זור, תדמור, אל-ראקה ולטקיה. מקורות מדיניים בטורקיה מסרו על תיאום ההתקפות האוויריות בסוריה בין טורקיה לרוסיה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו כי מאז שהוכרזה הפסקת-האש ב-30 בדצמבר 2016, הצבא הסורי הפר את הפסקת-האש כ-400 פעמים וכי במהלך התקפה הנדונה נהרגו 271 אזרחים בהתקפות של הצבא הסורי.

The War in Syria: Eight killed by suicide bomber in Damascus

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-13 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות רבים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו שהצבא העיראקי הצליח להשתלט על חלקים נוספים של נהר החידקל. מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 11 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית טורקית שנערכה בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-13 בינואר 2017 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי תימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בארה"ב מסרו ב-13 בינואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממקוד אמריקאי שנערך בדרום תימן. כמו כן נמסר מפי מקורות ביטחוניים בארה"ב על הפצצות אוויריות של ארה"ב הנערכות בסומליה בשיתוף עם מפקדת הכוחות של "האיחוד האפריקאי" הפועל בסומליה נגד ארגון "אל-שבאב".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-13 בינואר 2017 על הריגתם של 80 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" מפיצוץ של שני מחסנים שהכילו מטעני-נפץ במהלך פעולה צבאית יזומה של הצבא האפגאני שנערכה על שני מתחמים במחוז נימרוז.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 בינואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "בוקו חראם" שניסו לבצע פיגוע רב-נפגעים בשוק המסחרי של יום שישי בצפון ניגריה. 2 אזרחים נהרגו בפיגוע.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-13 בינואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיר-החוף סקיקדה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-13 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז במהלך היממה אחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: