Tuesday, January 17, 2017

טרור אסלאמי - 347 הרוגים ביממה האחרונה

180 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 46 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים, 10 אזרחים ושוטר נהרגו באפגניסטן; 16 בני-אדם נרצחו בקמרון בידי טרוריסטים מוסלמים; 6 הרוגים בפיגוע-התאבדות בניגריה; 4 טרוריסטים מוסלמים ואזרח נהרגו בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר ההודית; 70 אזרחים נהרגו בדארפור בשבועות האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בבנגלדש; בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 347 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-16 בינואר 2017 על הריגתם של כ-60 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו שמוקד הקרבות במהלך היממה האחרונה היו באזור העיר אל-ראקה וכן גם באזור דיר אל-זור. בשני האזורים האלה נמסר על עשרות הרוגים של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמי" ושל חיילים סורים הפועלים בעיקר באזור דיר אל-זור. עוד נמסר על נפגעים בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזור דמשק, חאלב, חומס ובמחוז אידליב. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו שבין ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו לפחות 25 אזרחים.  מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של לפחות 15 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית שנערכה בצפון-סוריה.

Syrian Army Troops Feeling Facing ISIS. Hundreds Of Syrian Soldiers Killed.

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בינואר 2017 על הריגתם של 180 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיראק מסרו שככול שצבא העיראקי מתקדם בעיר מוסול, כך עולה מספר האזרחים הנפגעים בקרבות. מדובר על עשרות אזרחים הנהרגים מידי יום.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים של ממשלת צנעא מסרו ב-16 בינואר 2017 על הריגתם של כ-40 מאנשי המיליציות הסוניות הפרו-סעודיות בקרבות קשים שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור באב אל-מנדב. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 6 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2017 על הריגתם של 10 אזרחים, 4 טרוריסטים מוסלמים ושל שוטר אחד, בסדרה של פיגועי-טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ומארגון "הטליבאן". כו כן נמסר על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים – בהם היו מפקדים בכירים מאוד בארגון הטליבאן – בהפצצה אווירית של ארה"ב שנערכה באזור קנדהאר.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-16 בינואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-16 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה. דובר משטרתי בסומליה מסר על הריגתו של אזרח מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – דארפור: מקורות באו"ם מסרו ב-16 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 אזרחים בהתקפות של מיליציות שבטיות אסלאמיות הפועלות בחבל דארפור על רקע שליטה על קרקעות ועל מקורות מים באזור כולו. מרבית הנפגעים היו נוצרים וכפריים לא מוסלמים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 בינואר 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באוניברסיטת מיידוגורי שבצפון ניגריה. בין ההרוגים פרופסור וילד. מקורות נוספים מסרו על פיגוע-התאבדות כפול שהתבצע במקום.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים קמרון מסרו ב-16 בינואר 2017 על רציחתם של 16 בני-אדם באמצעות עריפת ראשיהם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: