Monday, January 9, 2017

טרור אסלאמי - 403 הרוגים ביממה האחרונה

280 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן;  5 הרוגים בסומליה; 4 חיילי צה"ל נהרגו בירושלים;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסעודיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; חייל נהרג במצרים; חייל טורקי נהרג בסוריה; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; 250 פעולות טרור של ארגון "אל-קאעידה" היו במערב-אפריקה בשנת 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בסודאן, בניגריה, בלוב, במצרים, בלבנון, בתימן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 403 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתם של כ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור דמשק, חומס, דיר אל-זור, חומס ואל-חמה. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דרעא, אל-ראקה, לטקיה, חאלב ולאורך הגבול המשותף עם טורקיה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתו של חייל טורקי בקרבות שהיו בצפון סוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".

Car bomb in eastern Baghdad kills 12, wounds dozens

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-280 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות כבדים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר מוסול. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק. גורמים צבאיים נוספים מסרו על סדרה של פיגועי-התאבדות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר בגדאד ובמקומות נוספים שגרמו לעשרות רבות של נפגעים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר צנעא. כמו כן נמסר מפי מקורות ביטחוניים בסעודיה על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעולה צבאית יזומה שנערכה בסעודיה במהלך היממה האחרונה צפונית לעיר הבירה ריאד.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים וממיליציות פוליטיות חמושות הפועלות ברחבי פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים נוספים בידי אנשי כוחות-הביטחון של פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
מערב-אפריקה – טרור: מקורות רשמיים באפריקה מסרו ב-8 בינואר 2017 על יותר מ-250 התקפות טרור של ארגון "אל-קאעידה" שנערכו במערב אפריקה במהלך שנת 2016. בשנת 2015 הארגון ביצע 106 התקפות טרור.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתו של חייל בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-8 בינואר 2017 על הריגתם של 4 חיילים – 3 חיילות וחייל – בפיגוע-דריסה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי תושב מזרח ירושלים שפעל באזור ארמון הנציב בעיר. 13 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע – אחדים מהם באופן קשה. הטרוריסט המוסלמי חוסל בידי חיילים ששהו במקום.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: