Wednesday, January 11, 2017

טרור אסלאמי - 450 הרוגים ביממה האחרונה

280 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 50 אזרחים ו-20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 10 נוצרים נרצחו בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים ושוטר נהרגו בפקיסטן; 2 עיתונאים מטוניסיה נרצחו בלוב; 2 חיילים מקמרון נהרגו בניגריה מירי של טרוריסטים מוסלמים; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר ההודית; טרוריסט מוסלמי מתאבד נהרג בטורקיה; טרוריסט מוסלמי בצפון הבקעה מירי של חיילי צה"ל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בלוב, בניגריה, במאלי, בקמרון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 450 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות נוספים מסרו על פיגועים וקרבות באזור לטקיה, חומס, אידליב, אל-חמה, אל-ראקה, דיר אל-זור, חסכה, קמישלי, בדמשק ובחאלב. מקורות צבאיים בארה"ב מסרו על פשיטה צבאית אמריקאית שנערכה במזרח סוריה נגד מפקדים בכירים מארגון "המדינה האסלאמית". לפחות מפקד בכיר אחד בארגון נהרג בפשיטה. גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו ששני חיילים טורקים שהיו נעדרים, מאז ה-29 בנובמבר 2016, בשל הקרבות בסוריה, נהרגו מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". לפיכך, עד כה נהרגו בסוריה 49 חיילים טורקים מאז אוגוסט 2016.

Afghanistan: twin blasts kill at least 38 in Kabul, Taliban claim the attacks

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-280 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור העיר מוסול. גורמים צבאיים הדגישו שמרבית הנפגעים היו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. ועם זאת, נמסר על עשרות הרוגים בפיגוע-התאבדות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן. מקורות נוספים מסרו על הצלחות צבאיות נוספות של חיילי ממשלת עדן באזור באב אל-מנדב.
--
טוניסיה – טרור – לוב: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-10 בינואר 2017 ששני עיתונאים טוניסאים שנחטפו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" בלוב בשנת 2014, נרצחו בידי חברי הארגון. המידע על הריגתם הגיע מחברי הארגון שנתפסו בידי לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתם של כ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע במחוז קנדהאר. 5 בני-אדם נוספים נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים במזרח אפגניסטן. עוד נמסר על פיצוץ של שני מטעני-חבלה ליד הפרלמנט בקאבול שגרמו להריגתם של 38 בני-אדם ולפציעתם של כ-70 נוספים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתו של שוטר בהיתקלות שהייתה בצפון-מזרח פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתם של 10 נוצרים בהתקפה קטלנית של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה. מקורות אזרחיים בניגריה מסרו כי בשנת 2016 נרצחו אלפי נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
קמרון – טרור אסלאמי – ניגריה: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתם של 2 חיילים במהלך קרבות שהיו בצפון נגריה נגד ארגון "בוקו חראם".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות שהייתה עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
טורקיה – טרור: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מתאבד שניסה לבצע פיגוע-התאבדות במתחם משטרתי הנמצא ליד הגבול עם סוריה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 בינואר 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שניסה לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו באזור מחנה "פרעה" הנמצא בצפון הבקעה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: