Tuesday, February 14, 2017

טרור אסלאמי - 224 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בתימן; 20 הרוגים באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 3 חיילים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו על גירושם של כ-600,000 אפגאנים במהלך שמונת החודשים האחרונים; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בתימן, בניגריה, בסודאן, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 224 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-13 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות כבדות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות מקומיים באזור העיר דרעא מסרו על קרבות קשים והפצצות אוויריות קשות שגרמו להריגתם של חיילים ומורדים רבים הפועלים באזור. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בשוליים הכפריים של העיר חאלב, בקוניטרה, במחוז אל-חמה, באל-רקה, בדיר אל-זור, בתדמור, בלטקיה במחוז אידליב. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של הפצצות וקרבות שהיו בצפון-סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו על הריגתו של מפקד בכיר נוסף בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהפצצה אווירית רוסית שנערכה במחוז אידליב. דובר בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" מסר על מתקפה חדשה נגד הצבא הסורי הפועל באזור העיר דרעא. גורמים כורדיים מסרו על נפגעים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה באזור העיר קמישלי. אסד מעוניין שארה"ב תשלח כוחות צבאיים לסוריה במטרה להילחם בארגוני הטרור האסלאמיים. ארדואן מסר שהצבא הטורקי בקרוב ישתלט כליל על העיירה אל-באב הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".

THOUSANDS Killed In Mass Executions
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-13 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק אישרו כי במהלך הפצצה אווירית שנערכה במחוז אל-אנבר, נפגעו מפקדים בכירים מאוד בארגון "המדינה האסלאמית". מקורות שיעים בעיראק מסרו על שריפתם למוות של 15 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר כירכוך. גורמים במיליציות השיעיות בעיראק מסרו על הריגתם של אחדים מחבריהם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-13 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי סעודיה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו 3 בני-אדם שנפגעו באזור העיר עדן, וכן נמסר על כ-20 הרוגים באזור עיר-הנמל מוחה. 
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם – כולל חיילים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים – בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי אפגניסטן. גורם ממשלתי רשמי בפקיסטן מסרו כי במהלך שמונת החודשים האחרונים פקיסטן גירשה מתחומה כ-600,000 אפגאנים. סביר להניח של טעות במספר הזה שפורסם בידי מקורות רשמיים בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 פברואר 2017 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל ווזיריסטן. ארגון הטליבאן הפקיסטני נטל אחריות למעשה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 ילדים שנפגעו מפיצוץ של רימון-יד שהופעל באקראי במהלך משחק.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-13 בפברואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מבוקשים במהלך פעילות משטרית יזומה שנערכה באזור קהיר. השניים הואשמו בניסיון להניח מטען-חבלה בתחנת משטרה מקומית.
--

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בפברואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך התקפה של הארגון שנערכה על בסיס צבאי הנמצא בדרום סומליה. מקורות אזרחיים בסומליה מסרו כי במהלך ההתקפה נהרגו חיילים רבים מאוד. אף גורם רשמי בסומליה לא אישר את הידיעה על הריגתם של חיילים בהתקפה.
==
ד"ר יוחאי סלע