Friday, February 3, 2017

טרור אסלאמי - 228 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 25 הרוגים בדרום-סודאן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 5 הרוגים בלוב; 5 חיילים נהרגו בסומליה; 5 שוטרים בקניה בהתקפה של ארגון "אל-שבאב"; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקניה, בקמרון, במאלי, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 228 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם ביום של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה בידי כל הכוחות הזרים הפועלים במדינה. מקורות כורדיים מסרו שהצבא הטורקי נכשל פעם נוספת לפרוץ לעיירה אל-באב, הנמצאת במחוז חאלב באמצע הדרך לעיירה מנביג'. קרבות קשים עם נפגעים היו גם בעיירה זבדאני הנמצאת ליד הגבול הלבנוני. דוברים נוספים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בחומס, באל-חמה, בדרעא, וכו נמסר על קרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באזור הכפרי של מערב מחוז חאלב. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו שנציגיהם יפגשו באנקרה עם נציגים רשמיים של טורקיה ב-6 בפברואר 2017 במטרה לגבש תוכנית פעולה לקראת כינוסה של ועידת ז'נבה שתדון בהסכם על התהליך הפוליטי העתידי של סוריה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שנערכו בסוריה במהלך היממה האחרונה.

Russia Airstrikes on Idlib Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיר מוסול מסרו על בריחתם של מאות תושבים ממזרח העיר, הנמצאת בשליטת הצבא העיראקי, בשל הפגזה קשה של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו על עשרות נפגעים נוספים בקרבות שהיו באזור הגבול המשותף עם תימן באזור ג'זאן, וכן גם באזור מחוז מאריב.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין אנשי מיליציה אסלאמית חמושה הפועלת באזור העיר בנגאזי. הממשלה המאוחדת של לוב תתיר לכוחות האיחוד-האירופאי לעורך סיורים במים הטריטוריאליים של לוב במטרה ללכוד מבריחים המובילים מהגרים לעבר אירופה.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע במחוז ננגרהאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז קוסט.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במקומות אחדים ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היה מפקד בכיר באחד מארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של 5 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על שיירה צבאית שעברה באזור העיר ביידואה הנמצאת דרומית לעיר מוגדישו.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של 5 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפרצו לתחנת משטרה בעיירה מנדרה הנמצאת ליד הגבול עם סומליה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בדרום-סודאן מסרו ב-2 בפברואר 2017 על הריגתם של 25 בני-אדם בהתקפה אווירית של הממשלה המרכזית שפעלה נגד ארגוני מורדים הפועלים במרכז המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: