Friday, February 17, 2017

טרור אסלאמי - 336 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בפקיסטן בפיגוע-התאבדות ובפעילות צבאית; 60 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 16 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה;  3 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 נוצרים נרצחו במצרים; טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" נהרג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בלוב, בתימן, בניגריה, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 336 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-16 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מאשימים את טורקיה בהריגתם של 24 אזרחים בהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על יותר מ-100 הפצצות אוויריות קשות שנערכו בשולים כפריים של מחוז חאלב. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור דרעא, וכן על קרבות עם נפגעים בחומס, במחוז אידליב ובאל-חמה. מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו על הריגתם של יותר מ-150 טרוריסטים מוסלמים במהלך קרבות קשים מאוד שהיו באזור מחוז אידליב בין ארגון "המדינה האסלאמית" לבין ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מפקד צבאי בכיר בארה"ב מסר על הריגתם של כ-60,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במבצעים צבאיים של ארה"ב שנערכו בסוריה ובעיראק במהלך השנתיים האחרונות.

At least 74 people were killed including some 30 children in the apparent Islamic State suicide bombing of a Sufi shrine in Pakistan,

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בפברואר 2017 על הריגתם של כ-140 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 52 בני-אדם שנפגעו מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר בגדאד. דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים ביטחוניים עיראק מסרו שכוחות-הביטחון הצליחו לחסל טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שתכננו לבצע פיגוע רב-נפגעים באזור העיר בגדאד. מקורות צבאיים בארה,ב מסרו על הריגתם של 5 מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית אמריקאית שנערכה באזור המזרחי של העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-16 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי בתימן. מקורות נוספים בתימן מסרו שבין ההרוגים היו 8 נשים וילד שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור העיר צנעא במהלך טקס ניחום אבלים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים אפגניסטן מסרו ב-16 בפברואר 2017 על הריגתם של 16 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובהיתקלויות בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בפברואר 2017 על הריגתם של 74 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד מתחם דתי סופי שהנמצא בדרום פקיסטן. זה היה אחד מהפוגעים הקשים שהיו בפקיסטן בחודשים האחרונים. כמו כן נמסר על  הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות מיוחדת של היחידה ללוחמה בטרור שפעלה במזרח פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 בפברואר 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בשלושה פיגועי-טרור שהיו באזור העיר מוגדישו ובדרום סומליה.
--
מצרים - טרור: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-16 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 נוצרים קופטים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-16 בפברואר 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" בהיתקלות עם כוחות הביטחון שהייתה ליד העיירה ארסל.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-16 בפברואר 2017 על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: