Thursday, February 2, 2017

טרור אסלאמי - 349 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בתימן; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 אזרחים ו-5 חיילי או"ם נהרגו בניגריה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 חיילים נהרגו בסומליה;  4,176 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש ינואר 2017; יותר מ-70 אזרחים אוסטרלים נהרגו בשירות ארגוני טרור אסלאמיים בסוריה ובעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפיליפינים, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 349 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-1 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים אזרחיים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו עשרות בני-אדם שנפגעו במהלך קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזור העיר דרעא. עוד נמסר על הריגתם של עשרות חיילים וטרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור חומס. גם במחוז אידליב נמסר על מספר גבוה של נפגעים בקרבות בין שני ארגוני טרור הפועלים באזור. באל-ראקה נמסר על הריגתם של עשרות בני-אדם בקרבות ובהפצצות אוויריות. באזור הכפרי של מחוז חאלב נרשמו  גם במהלך היום עימותים רבים עם נפגעים בין הצבא הסורי לבין ארגוני המורדים הפועלים באזור. גם במהלך היממה האחרונה, הצבא הטורקי הודיע על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות שנערכו בצפון סוריה. מקורות ממשלתיים באוסטרליה מסרו על הריגתם של כ-70 אזרחים אוסטרלים שהצטרפו לארגוני טרור אסלאמיים בסוריה ובעיראק.

Suspected IS recruiter arrested in Germany 

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה. מקורות אזרחיים בעיראק מסרו כי במהלך חודש ינואר 2017 נהרגו ברחבי עיראק 4,176 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-1 בפברואר 2017 על הריגתם של כ-80 בני-אדם מירי של טיל שנורה בידי הקואליציה השיעית לעבר האי זוקאר הנמצא בים-האדום שהפך לבסיס אימונים של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. גורמים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו חיילים סעודים וחיילים ממדינות-המפרץ.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 בפברואר 2017 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום-מערב סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 בפברואר 2017 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות שפעלו נגד כפריים ונוצרים במתגוררים בצפון ניגריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 5 חיילי או"ם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בגבול המשותף בין ניגריה לקמרון.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-1 בפברואר 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה אם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 בפברואר 2017 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעולה אווירית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 בפברואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בלוצ'יסטן במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים מסרו שבפעילות הזו נפצעו חיילים פקיסטנים מירי של טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע