Monday, April 24, 2017

טרור אסלאמי - 221 הרוגים ביממה האחרונה

85 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 28 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 13 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 8 חיילים נהרגו בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר ההודית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בבנגלדש, במאלי, בניז'ר, בניגריה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 221 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-23 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-85 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור לטקיה, דיר אל-זור, חאלב, בדרעא, אל-חמה, במחוז אידליב ובמקומות רבים נוספים. כמו כן נמסר על מספר רב של חיילים סורים שנהרגו במהלך היממה אחרנה ברחבי סוריה. עוד נמסר שכמחצית מההרוגים במהלך היממה אחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בסוריה מסרו על הצלחות קרקעיות מרשימות באזור אל-חמה עם כיבושם של כפרים אחדים שהיו בידי ארגון "ג'בהת אל-נוסרה".
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של כ-90 אזרחים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שהיו באזור העיר מוסול. כמו כן נמסר על הריגתם של חיילים ושוטרים בפיגועי-התאבדות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. גורמים ביטחוניים בארה"ב מעריכים שבעיר מוסול נותרו כ-1,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-23 באפריל 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 10 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל באזור העיר עדן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באפריל 2017 על הריגתם של 28 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח אפגניסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 באפריל 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות שהייתה במהלך היממה האחרונה באזור חבל קשמיר ההודי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-23 באפריל 2017 על הריגתם של 13 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
סמליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-23 באפריל 2017 על הריגתם של 8 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
==

ד"ר יוחאי סלע