Saturday, April 22, 2017

טרור אסלאמי - 228 הרוגים ביממה האחרונה

52 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; 50 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים באפגניסטן; 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו במצרים; 10 הרוגים בתימן; 9 חיילים נהרגו בניגריה;  6 הרוגים בפקיסטן; 2 קציני מודיעין וטרוריסט מוסלמי נהרגו ברוסיה; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; קצין רוסי נהרג בסוריה; טרוריסט מוסלמי מתאבד נהרג באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בבנגלדש, בקשמיר, בפיליפינים, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 228 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעזרות מוקמות ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים מקומיים – כולל צבאיים – מסרו על קרבות עם נפגעים באל-חמה, בדרעא, בדיר אל-זור, בחומס, בחאלב, באידליב, באל-רקה, בקוניטרה ולאורך הגבול המשותף עם טורקיה. מקורות צבאיים וגם מקורות אזרחיים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר ביטחוני ברוסיה מסר על הריגתו של קצין רוסי במהלך קרבות עם ארגוני המורדים. דובר צבאי בסוריה מסר על הריגתם של 2 מפקדים בכירים בארגוני המורדים הפועלים באזור העיר אל-חמה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. ארגונים בינלאומיים מאשימים את המיליציות השיעיות בשימוש במוקשים אזורים שגרמו להריגתם של מאות בני-אדם, וכן הוטלה אחריות על סעודיה על הריגתם של מאות ילדים בהפצצות אוויריות שנערכו בתימן במהלך השנתיים האחרונות.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של התקפות טור שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 15 חיילים ושוטרים שנפגעו בהתקפה של ארגון "הטליבאן" על בסיס צבאי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי ובפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בפקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה ובקניה מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתם של 52 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהפצצה אווירית ובפעילות קרקעית של קניה שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתם של 9 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה על מתחם צבאי הנמצא בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מתאבד, כנראה מארגון "אל-קאעידה", בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קונסטנטין.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-21 באפריל 2017 על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי המצרים מסר שבין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון.
--
רוסיה – טרור: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-21 בינואר 2017 על הריגתם של 2 קציני מודיעין מירי של טרוריסט מוסלמי שחוסל בידי חיילים אחרים במזרח רוסיה. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות למעשה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 בינואר 2017 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. דובר צבאי בטורקיה מסר על הריגתם של 45 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשבוע האחרון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: