Thursday, April 6, 2017

טרור אסלאמי - 303 הרוגים ביממה האחרונה

180 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בפקיסטן בפיגוע-התאבדות; 7 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מכונית-תופת; 5 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות נהרגו בקמרון; 2 שוטרים נהרגו ברוסיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, בניגריה, בקמרון, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 303 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. דוברים אחדים ברחבי סוריה מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם בקרבות שהיו באזור מחוז אידליב, חסכה, דיר אל-זור, דרעא, חומס, אל-חמה ובאל-רקה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הפצצות אוויריות שהיו גם במחוז ריף דמשק. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו שמספר ההרוגים בהתקפה הכימית באידליב נע בין 72 הרוגים ל-150 הרוגים. הדיון במועצת-הביטחון על ההתקפה לא הניע כל החלטה אופרטיבית נגד אסד. ספק רב אם ארה"ב יודעת מה לעשות בנדון לאור התמיכה הרוסית המפורשת באסד.

Somalia: At least seven killed by car bomb in Mogadishu

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות נערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-33 בני-אדם בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה באזור תכרית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו נגד ארגון "הטליבאן" וארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בדרום-מזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של 4 חיילים ושל 2 אזרחים בפיגוע התאבדות של טרוריסט מוסלמי שפעל באזור העיר לאהור. מקורות אחרים מסרו שההרוגים נפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים דרום-סודאן מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של 11 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שפעלו בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון ניגריה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתן של 2 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות מארגון "בוקו חראם" במהלך ניסיון לבצע פיגוע רב-נפגעים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של 5 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-5 באפריל 2017 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום רוסיה באזור העיר אסטרחן הנמצאת באזור הדלתא של הוולגה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: