Sunday, April 16, 2017

טרור אסלאמי - 357 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בעיראק; 140 הרוגים בסוריה; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 14 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 14 בני-אדם נהרגו בדרום-סודאן; 11 אזרחים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה שאפגניסטן; 5 הרוגים מפיצוץ של מטען-חבלה בסודאן; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בקמרון, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק; בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 357 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו שבין ההרוגים הו לפחות 90 שיעים שנפגעו בפיגוע התאבדות שהתבצע במערב חלאב במהלך פינוי של שני כפרי שיעים הנמצאים ליד העיר אידליב שהיו תחת המצור של ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" (אחרר אל-שאם). מקורות אזרחיים נוספים מסרו גם על עשרות חיילים סורים שנהרגו במהלך היממה אחרונה בקרבות שונים שהיו ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור ובמחוז אידליב בקרבות בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים גם באזור הכפרי של העיר חאלב.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה בצפון עיראק. דוברים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצה אווירית של הצבא העיראקי שפעל ליד העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה באזור הגבול המשותף עם תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתם של 11 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במחוז קנדהר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות משטרתית יזומה שנערכה נגד ארגון "הטליבאן הפקיסטני" הפועל באזור העיר לאהור. כמו כן נמסר שכוחות-הביטחון של פקיסטן הצליחו למנוע פיגוע גדול שתוכנן להתבצע בחג הפסחא נגד נוצרים המתגוררים בפקיסטן.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות ביטחוניים לא רשמיים בקניה מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהפצצה אווירית שנערכה על-ידי קניה על מתחם השייך לארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. כמו כן נמסר שארה"ב תשלח כוחות צבאיים לאמן את הצבא הסומלי בעימות נגד ארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים סודאן מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון מחוז קורדופן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתם של 14 אזרחים – ביניהם 3 עובדי סיוע אזרחי – בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-15 באפריל 2017 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן במכוניתם. גורמים נוספים האשימו את המחתרת הכורדית במעשה.
==

ד"ר יוחאי סלע