Monday, May 15, 2017

טרור אסלאמי - 193 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  15 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בניגריה בפיגוע-התאבדות; 3 חיילים וקצינים נהרגו במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 עובדי מדינה נהרגו בפקיסטן מירי של טרוריסטים מוסלמים; שוטר נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בלוב, בקמרון, בצ'אד, בניגריה, בתימן, בסומליה, בקשמיר, בבנגלדש, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 193 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. דוברים מקומיים מסרו על התקפות אוויריות וקרקעיות של טורקיה שנערכו באזור מחוז חאלב, וכן נמסר גם על התקפות טורקיות באזור מחוז אל-חמה. מקורות מקומיים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מבלגיה שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה רוסית שנערכה בסוריה. דוברים צבאיים מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות גם במהלך היום הזה באזור העיר דמשק.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו שהצבא העיראקי נמצא במהלך קרבי נגד "הכיס האחרון בעיר מוסול" הנמצא בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית".  דוברים צבאיים בטורקיה מסרו על התקפות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם כולל 2 חיילים סודאנים המשתתפים בקואליציה הסעודית הפועלת בתימן.  גורמים שיעים בתימן מסרו על הפלתו של מל"ט סעודי וכן על הריגתם של חיילים סעודים נוספים בקרבות נגד המיליציות השיעיות. מנגד, דוברים סונים מסרו על הריגתם של מפקדים בכירים במיליציות השיעיות הפרו-איראניות. מקורות רפואיים בתימן מסרו שעד כה מתו כ-115 בני-אדם ממחלת הכולרה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתו של שוטר בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה באזור העיר בנגאזי. מקורות נוספים מסרו שהטרוריסטים מוסלמים תקפו תחנת משטרה בעיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתם של 2 עובדי-מדינה מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז קוראם.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של קרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-14 במאי 2017 על הריגתם של 3 חיילים – ביניהם קצין בכיר מאוד – מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית, הפועלים בצפון סיני.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: