Wednesday, May 3, 2017

טרור אסלאמי - 197 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בקשמיר בהתקפת טרור אסלאמית; 4 לוחמים כרודים נהרגו בטורקיה; 3 חיילים נהרגו בסעודיה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 שוטרים נהרגו במצרים; 2 בני-אדם הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים היו בפיליפינים, בבנגלדש, בקשמיר, במאלי, בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 197 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשותש נערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מזרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר דרעא, אל-חמה, חומס, דמשק, לטקיה, חאלב, דיר אל-זור, אל-חסכה ולאורך הגבול עם טורקיה. מקורות אזרחיים בסוריה ציינו כי במהלך היממה האחרונה היו הפצצות אוויריות קשות שנמשכו שעות רבות באזורים אחדים ברחבי סוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של כ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של חיילים עיראקים בהתקפות של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכו בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילים סעודים מירי של צלף שפעל באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 3 אזרחים. נתונים קשים מאוד בנוגע לחיילים אפגאניים שנהרגו בחודשים ינואר-פברואר 2017. גורמים אמריקאים מסרו כי במהלך התקופה הנדונה נהרגו יותר מ-800 חיילים אפגאנים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מפקיסטן מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות משטרתית שנערכה באזורים אחדים ברחבי פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 במאי 2017 על הוצאתם-להורג של שני צעירים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בשל חשד למעשי אונס.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של 3 שוטרים בהתקפה קטלנית של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי - קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של 5 שוטרים ושל 2 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: