Friday, May 5, 2017

טרור אסלאמי - 215 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בתימן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בניגריה; שר בממשלת סומליה נהרג בשל טעות בזיהוי; הרוג במאלי בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בבנגלדש, בקשמיר, במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 215 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-4 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמחצית מהרוגים היו במהלך התקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה על מחנה פליטים הנמצא ליד הגבול המשותף בין סוריה לעיראק. דוברים נוספים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור, דרעא, במחוז ריף דמשק, בחומס ובאזור הכפרי של מחוז חאלב.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-4 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם ביום של קרבות קשים מאוד שנערכו באזורים אחדים רחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בתימן מסרו שמרבית ההרוגים היו מאנשי המיליציות הפרו-סעודיות.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 במאי 2017 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בהפצצה אווירית שנערכה בצפון-מזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-4 במאי 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית יזומה שנערכה בצפון פקיסטן במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על שתי פעולות משטרתיות שנערכו באזור במקביל נגד טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-4 במאי 2017 על הריגתו של שר בממשלת סומליה בשל טעות בזיהוי משום שכוחות-הביטחון במוגדישו חשבו שהשר הוא טרוריסט מוסלמי מארגון "אל-שבאב". השר, היה אחד מהשרים הצעירים ביותר בממשלת סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-4 במאי 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "בוקו חראם" במהלך ניסיון כושל לבצע פיגוע במתחם צבאי הנמצא בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-4 במאי 2017 על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על מחנה פליטים של האו"ם הנמצא באזור העיר טימבוקטו.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: