Sunday, May 14, 2017

טרור אסלאמי - 232 הרוגים ביממה האחרונה

80 טרוריסטים מוסלמים ואזרחים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בפקיסטן מירי של טרוריסטים מוסלמים; 10 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בניגריה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 9 מאנשי המחתרת הכורדית וחייל נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים בפיגוע-התאבדות בסומליה; 3 הרוגים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בקמרון; 2 בני-אדם נהרגו בסעודיה מירי של טרוריסטים מוסלמים; 2 הרוגים בקשמיר ההודית; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בלוב, בתימן, בקמרון, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 232 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות מסיביות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על כ-150 התקפות אוויריות שנערכו באזור הכפרי של מזרח מחוז חאלב מהלך היממה האחרונה, ונמסר על מספר נפגעים רב בהתקפות הללו. דובר צבאי בסוריה מסר שכוחות הצבא השתלטו על אזור נוסף בסביבת העיר דמשק במסגרת פינוי של כוחות המורדים שהיו באזור. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של ילד וגבר, ועל פציעתם של 14 נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים שתקפו יישוב בו נמצאים גם עובדים זרים ומוסלמים מהמזרח. גורמים בסעודיה מסרו שהטרוריסטים מוסלמים היו שיעים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של כ-75 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה רחבת-היקף שנערכה בסיוע אמריקאי במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון-מערב פקיסטן. כנראה שמרבית ההרוגים היו עובדים זרים.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים פקיסטנים שפעלו באזור הגבול המשותף בחבל קשמיר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו במתחם צבאי הנמצא ליד העיר קסמאיו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בהתקפות של המיליציות השבטיות האסלאמיות החמושות הפועלות בצפון ניגריה במרכזה.
--
קמרון – טרור: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים ואזרח בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי ארגון "בוקו חראם" שפעל באזור הגבול המשותף עם ניגריה. ארבעה בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו עם המיליציות החמושות הפרו-ממשלתיות הפועלות בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתם של 9 מאנשי המחתרת הכורדית, וכן על הריגתו של חייל בקרבות שהיו ליד הגבול המשותף עם עיראק.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים ישראל מסרו ב-13 במאי 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע דקירה שהתבצע נגד כוחותינו שפעלו באזור העיר העתיקה שבירושלים. שוטר מג"ב פצוע ירה בטרוריסט המוסלמי שהגיע מירדן.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: