Saturday, May 6, 2017

טרור אסלאמי - 241 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בדרום-סודאן; 9 אזרחים ו-7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בניגריה בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם"; 6 הרוגים בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בפיליפינים; אזרח נהרג בקשמיר מירי של טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 241 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים אזרחיים מסרו שכמחצית מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגען במהלך קרבות קשים שהיו באזורים אחדים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הרוגים ופצועים מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל באזור הגבול המשותף עם ירדן. מקורות בארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו כי במהלך השבוע האחרון נהרגו ברחבי סוריה יותר מ-1,000 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים בתימן רמזו על שיתוף-פעולה בין ארגון "אל-קאעידה" לבין המיליציות הסוניות הפרו-סעודיות הנלחמות בשיעים בתימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתם של 9 אזרחים ושל 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ביום של פיגועי-טרור ובפעולות צבאיות יזומות.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם בחילופי-אש שהיו באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן. דוברים נוספים נקבו מספרים גבוהים יותר כנראה מירי של חיילים אפגאנים.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות בין שתי מיליציות שבטיות חמושות הפועלות בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חראם" שפעל בצפון ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בפיליפינים מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "אבו סיאף" בפעילות משטרתית יזומה שנערכה במרכז הפיליפינים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-5 במאי 2017 על הריגתו של אזרח מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל שמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: