Friday, May 19, 2017

טרור אסלאמי - 243 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 25 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 6 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בסומליה; 2 בני-אדם נרצחו במאלי בידי טרוריסטים מוסלמים; 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בפיליפינים; ג'יהאדיסט נהרג מירי של ישראלי בשומרון; 150 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בפיליפינים מאז חודש ינואר 2017; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בצ'אד, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, בבנגלדש, בקשמיר, בפיליפינים, במצרים בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 243 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בהוצאות-להרוג, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם רבים בסדרה של קרבות שנערכו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במחוז אידליב ובאזור אל-חמה. כמו כן נמסר על עשרות נפגעים בהפצצות ובקרבות שהיו באזור העיר דרעא. גם באזור דיר אל-זור נמסר על מספר נפגעים גבוה בקרבות ובהפצצות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". במהלך קרבות ובהפצצות שהיו באזור העיר אל-רקה נמסר על נפגעים רבים נוספים – רובם היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על הוצאתם-להורג של 9 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור דיר אל-זור ובאזור דרעא. עוד נמסר על הריגתם של אנשי מיליציה פרו-ממשלתית בהתקפה אמריקאית שנערכה ליד הגבול המשותף בין סוריה לירדן.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעולות צבאיות יזומות של הפשמרגה שנערכו במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על נפגעים נוספים בסדרה של פיגועי-טרור  שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גם המיליציות השיעיות בעיראק מסרו על טרוריסטים מוסלמים רבים שנהרגו במהלך קרבות שנערכו ביממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי סעודיה במהלך היממה אחרונה. מקורות שיעים בתימן מסרו שמרבית ההרוגים היו אזרחים. מקורות אחרים מסרו שמרבית הנפגעים היו בעקבות בהפצצות כבדות מאוד שנערכו באזור העיר תעז. גורמים רשמיים באו"ם מזהירים מאסון הומניטארי קשה מאוד בתימן וכן על ילדים רבים המתים בשל מחלות קשות ותת-תזונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית אמריקאית שנערכה ליד הגבול המשותף עם פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 עובדי תחנת טלוויזיה התקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היה לפחות טרוריסט מוסלמי אחד שנפגע במהלך מבצע משטרתי שנערך באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של 3 חיילים במהלך ניסיון לפרק מטען-חבלה שהוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעל באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של זוג לא-נשוי בעזרת סקילת אבנים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. דוברים צבאיים נוספים מסרו כי מאז חודש ינואר 2017 נהרגו בדרום המדינה 149 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 במאי 2017 על הריגתו של ג'יהאדיסט מוסלמי מירי של ישראלי בשומרון בעקבות התפרעות אלימה של חברי הכנופיות הערביות הפועלות באזור חווארה. בהתקפה נגד הישראלי השתמשו גם באמבולנס מקומי כדי לסייע לכנופיות הערביות לפגוע בו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: