Saturday, May 13, 2017

טרור אסלאמי - 260 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 65 הרוגים בעיראק; 31 הרוגים בפקיסטן מפיצוץ של מטען-חבלה ומירי;  20 טרוריסטים מוסלמים ואזרחים נהרגו באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 15 הרוגים בתימן; 5 הרוגים נוספים במצרים בהתקפות של ארגון "המדינה האסלאמית"; 2 הרוגים בקניה מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב"; 2 חיילים נהרגו בטורקיה;  150 אזרחים נהרגו במאלי מאז תחילת השנה בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, במאלי, בלוב, בסומליה, בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, במצרם, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 260 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של כ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על נפגעים רבים בשני מוקדים עיקריים שהיו בדרום סוריה באזור העיר דרעא וצםון סוריה במחוז אידליב. במחוז זה נמסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במחוז, וכן נמסר על הכנות נוספות של התקפות נוספות של אחד מהארגונים הפועלים במחוז. במחוז אל-חמה נמסר על חיילים סורים שנהרגו בקרבות עם המורדים הפועלים במחוז. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על הריגתם של 11 אזרחים הפצצה אמריקאית שנערכה בעיר אל-רקה. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה באזור דיר אל-זור. דובר צבאי רשמי בסוריה מסר על טרוריסטים מוסלמים רבים שנהרגו במהלך התקפה צבאית יזומה שנערכה באזור העיר דמשק, וכן נמסר על הצלחות קרקעיות נוספות באזור זה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-65 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה של הצבא העיראקי שנערכה במחוז נינווה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר בגדאד. במהלך היום נמסר על סדרה של פיגועי-התאבדות שהתבצעו ברחבי עיראק שבמהלכה נהרגו ונפצעו רבים נוספים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהללך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות נוספים בתימן מסרו משבר פליטים מתרחב בתימן וכן על התפשטותן של מחלות הגורמות למותם של עשרות בני-אדם בכל שבוע.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קונדוז. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים על הריגתם של 12 אזרחים בסדרה של פיגועי-טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של 25 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילים ושל 3 אזרחים בסדרה של פיגועי-טרור שהתבצעו במוקמות שונים ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים קניה מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הגבול המשותף עם סומליה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של 150 אזרחים בהתקפות קטלניות של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגוני הג'יהאד מאז תחילת שנת 2017.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" על המיליציות השבטיות החמושות הפרו-ממשלתיות הפועלות בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 במאי 2017 על הריגתם של 2 חיילים במהלך קרבות נגד אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-2 במאי 2017 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בהפצצה אווירית שנערכה בדרום הפיליפינים במהלך היממה האחרונה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: