Saturday, May 20, 2017

טרור אסלאמי - 358 הרוגים ביממה האחרונה

110 טרוריסטים מוסלמים ו-11 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 110 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בלוב בין שתי מיליציות חמושות בדרום המדינה;  50 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בניגריה; 3 הרוגים בפקיסטן;  הרוג בסומליה מפיצוץ של מטען-חבלה; טיל נורה לעבר ריאד בידי המיליציות השיעיות בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בתימן, בלוב, בקמרון, בנגלדש, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 358 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-19 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות מסיביות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו שכמחצית מההרוגים היו חיילים סורים ואזרחים שנפגעו בהתקפה רחבת-היקף של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה פעם נוספת באזור העיר תדמור. כמו כן נמסר על הרוגים רבים באזור העיר דרעא במהלך הפצצות אוויריות כבדות שנערכו בידי הצבא הסורי. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה, וכן נמסר על קרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במחוז אידליב. על-פי הערכות אחדות, מספר ההרוגים ביומיים האחרונים הגיע ליותר מ-300 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-19 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים משטרתיים בעיראק מסרו על הריגתם של 2 שוטרים בעימותים אלימים עם אנשי המיליציה השיעית הפועלת בעיר בגדאד. כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד בכיר בצבא העיראקי בקרבות שהיו בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-19 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בין המיליציות השיעיות למיליציות הסוניות. מקורות נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו באזור העיר תעז ובדרום תימן. סעודיה הצליחה  ליירט טיל שנורה לעבר ריאד בידי המיליציות השיעיות הפרו-איראניות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב ומקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-19 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בקרבות קשים בין שתי מיליציות חמושות על רקע שליטה בבסיס צבאי הנמצא בדרום לוב. גורמים רפואיים מסרו שעד כה הובאו לבתי-החולים כ-60 גופות. מקורות נוספים תיארו את הקרבות כ"טבח". גורמים נוספים מסרו על עוד עשרות גופות נוספות פזורות במקום.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-110 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה רחבת-הקיף שנערכה במחוזות אחדים ברחבי המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 במאי 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-19 במאי 2017 על הריגתו של עובד מדינה מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-19 במאי 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "בוקו חראם" במהלך ניסיון לבצע פיגוע-התאבדות באוניברסיטה מקומית הנמצאת בצפון ניגריה.
==
ד"ר יוחאי סלע



No comments: