Sunday, June 4, 2017

טרור אסלאמי - 359 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בלוב; 26 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  20 הרוגים באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי בידי כוחות צרפתיים;  15 הרוגים בתימן; 6 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלונדון;  5 חיילים הודים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, במאלי, בקמרון, בניגריה, בדרום-סודאן, בסומליה, בלוב, בקשמיר, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 359 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים ברחבי סוריה. דוברים מקומיים נוספים מסרו שכחצית מההרוגים שהיו באזור העיר אל-רקה במהלך הפצצות קשות שנערכו לקראת כיבושה של העיר הנמצאת בידי ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על עשרות הפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר דרעא, וכן נמסר על נפגעים רבים באזור. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה.
--
בריטניה – טרור אסלאמי: מקורות לא רשמיים בלונדון מסרו ב-4 ביוני 2017 לפות בוקר על הריגתם של 6 אזרחים ושל 3 טרוריסטים מוסלמים בעקבות פיגוע-דריסה ודקירה שביצעו 3 טרוריסטים מוסלמים המרכז לונדון. מקורות תקשורתיים בבריטניה מסרו שהאירוע החל כפיגוע-דריסה בגשר לונדון בו השתתפו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים. לאחר מכן, יצאו השלושה והחלו לדקור למוות עוברים-ושבים. שניים מהטרוריסטים נורו בידי שוטרים. מצב-חירום הוכרז בלונדון ובבתי-החולים המרכזיים בעיר. לפני כשבועיים נרצחו 22 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמי במהלך קונצרט פופ במנצ'סטר.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו כי מאז שנת 2014 נהרגו 484 אזרחים בהפצצות אוויריות שנערכו בעיראק ובסוריה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במזרח לוב במהלך היממה האחרונה. כוחות צבאיים של מזרח לוב נהלו קרבות קשים נגד גורמים רדיקליים באזור במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים בבנגאזי מסרו על הצלחות צבאיות באזור במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל במהלך הלוויה שנערכה באזור העיר קאבול.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות תקשורתיים הודו מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של 5 חיילים הודים בפעולת-תגמול של הצבא הפקיסטני שנערכה באזור חבל קשמיר. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים בהודו על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים במהלך ניסיון לתקוף שיירה צבאית הודית שנעה באזור חבל קשמיר ההודי.
--
מאלי – טרור אסלאמי – צרפת: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה של הצבא הצרפתי הפועל בצפון מאלי.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה נגד הארגון הפועל דרומית לעיר הבירה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-3 ביוני 2017 על הריגתם של 26 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: